განმავითარებელი
შეფასების რუბრიკა- კითხვა
კრიტერიუმები
|
ძალიან კარგი
|
კარგი
|
დამაკმაყოფილებელი
|
არადამაკმაყოფილებელი
|
საგაკვეთილო პროცესში მონაწილეობა
|
ძალიან აქტიურად მონაწილეობს
|
საშუალოდ მონაწილეობს
|
ნაკლებად მონაწილეობს
|
არ მონაწილეობს
|
როგორ კითხულობს მოსწავლე, როგორია კითხვის ტემპი
და რამდენად უშვებს შეცდომებს
|
მოსწავლე კითხულობს დაუბრკოლებლად. არ უშვებს შეცდომებს.
კითხვის ტემპი კარგია.
|
მოსწავლე საშუალო დონეზე კითხულობს,ნაკლებად
უშვებს შეცდომებს. აქვს საშუალო კითხვის ტემპი.
|
მოსწავლის კითხვის დონე საშუალოზე დაბალია. ვერ ახერხებს
ტემპში კითხვას. ხშირად უშვებს შეცდომებს.
|
მოსწავლე ძალიან ცუდად კითხულობს. უშვებს ძალიან
ბევრ შეცდომას და ვერ წარმოთქვამს სიტყვებს სწორად.
|
როგორ ერკვევა გრამატიკულ სტრუქტურებში
|
ყოველთვის კარგად ამოიცნობს გრამატიკულ დროებს და
ზმნის ფორმებს.
|
საშუალო დონეზე ამოიცნობს გრამატიკულ დროებს და
ზმნის ფორმებს.
|
უჭირს ზმნის დროების და ფორმების ამოცნობა.
|
ვერ ერკვევა გრამატიკულ სტრუქტურებში
|
შემაჯამებელი დავალების შეფასება
ქულები
|
შეფასების დონეები შემაჯამებელი დავალებებისთვის
|
კომენტარები
|
1–2
|
|
|
3–4
|
|
|
5–6
|
|
|
7–8
|
|
|
9–10
|
|
განმავითარებელი
შეფასების რუბრიკა მოსმენა /ინტერაქცია
კრიტერიუმები
|
ძალიან კარგი
|
კარგი
|
დამაკმაყოფილებელი
|
არადამაკმაყოფილებელი
|
საგაკვეთილო პროცესში მონაწილეობა
|
ყოველთვის
მონაწილეობს და ჩართულია საგაკვეთილო
პროცესში
|
ხშირად მონაწილეობს
|
ნაკლებად მონაწილეობს
|
იშვიათად ან
საერთოდ არ მონაწილეობს
|
მონაწილეობს ინტერაქციაში
|
გამართულად
მეტყველებს და აქვს მდიდარი
ლექსიკა.იყენებს მართებულ სინტაქსურ და
გრამატიკულ კონსტრუქციებს
|
კარგად მეტყველებს და იყენებს სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
|
მეტ–ნაკლებად საუბრობს და იყენებს ენობრივ ელემენტებს.
|
არ მონაწილეო ინტერაქციაში. ვერ იყენებს ენობრივ
ერთეულებს
|
მოსასმენი ტექსტის გაგება
|
ყოველთვის თავისუფლად იგებს
უცხო ტექსტება და ასრულებს მოსმენის შემდგომ დავალებებს
|
უმეტეს შემთხვევებში
იგებს უცხო ტექსტება და ასრულებს
მოსმენის შემდგომ დავალებებს
|
მეტ–ნაკლებად შეუძლია მოსმენილის გაგება და დავალებების შესრულება
|
ვერ იგებს ტექსტებს და ვერ ასრულებს დავალებებს
|
სხვისი აზრის
პატივისცემის დემონსტრირება
|
ყოველთვის უსმენს სხვებს. კორექტულია და
ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
|
ხშირად უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას
გამოთქვამს კორექტულად.
|
ნაკლებად უსმენს და აცდის სხვებს საუბრის დამთავრებას
|
არ უსმენს სხვებს
და არ აცდის საუბრის
დამთავრებას
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
საინტერესო შესავალი
(პრობლემის იდენტიფიკაცირება)
|
1
|
კვლევები/ნაშრომის
წარმოჩენის უნარი
|
1
|
შემოქმედებითი უნარი
|
1
|
პრობლემის გადაჭრის
გზების შეთავაზება
|
1
|
თემის გასაგებად
წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი)
|
1
|
საუბარი
(გამართულობა, ტემბრი)
|
1
|
თვალსაჩინოების
გამოყენება
|
1
|
აუდიტორიასთან
კონტაქტი
|
1
|
ინფორმაციის ფლობის
უნარი (ადეკვატური კითხვა-პასუხი)
|
1
|
დროის ლიმიტის დაცვა
|
1
|
ჯამი
|
10
|
შემაჯამებელი სამუშაოს შეფასების სქემა ზეპირმეტყველებაში
ქულები
|
|
პირობასთან შესაბამისობა
|
|
იცავს დროის ლიმიტს
|
0–1
|
იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს
(მოსაზრება, არგუმენტები, დასკვნა)
|
0–0,5_1
|
კომუნიკაციური უნარ–ჩვევები
|
|
გასაგებად აყალიბებს მოსაზრებას და
თანმიმდევრულად ავითარებს მას
|
0–1–2
|
მოჰყავს ადეკვატური არგუმენტები და მაგალითები
|
0–1–2
|
გამოაქვს ადეკვატური დასკვნები
|
0–1
|
ენობრივი უნარ–ჩვევები
|
|
ადეკვატურად იყენებს ზეპირი მსჯელობისთვის
დამახასიათებელ არავერბალურ საშუალებებს (მაგ.ჟესტიკულაციას,ინტერვალს
საუბარში,ხმის სხვადასხვა დონეს)
|
0–1
|
იყენებს მსჯელობითი ტექსტისათვის დამახასიათებელ
ენობრივ–გრამატიკულ ფორმებსა და ენობრივ კონსტრუქციებს(მაგ.განკერძოებულ
სიტყვებს,გამოთქმებს,ჩართულს,პირობით–შედოგობით კონსტრუქციას და ა.შ)
|
0–1
|
შემოქმედებითი უნარ–ჩვევები
|
|
აქვს საინტერესო მოსაზრებები,მოჰყავს ორიგინალური
არგუმენტები,მაგალითები
|
0–1
|
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობაა 10
|
ჯგუფურ
მუშაობაში მონაწილეობის თვითშეფასების სქემის ნიმუში
ჩემს აზრს ღიად გამოვთქვამ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ, არასოდეს
|
როცა სხვა ლაპარაკობს,ვუსმენ ყურადღებით
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
|
დაკისრებულ ფუნქციას ვასრულებ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
|
ვიცი,რომ კამათი ჩხუბში არ უნდა გადაიზარდოს
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
ვიცავ დროის ლიმიტს
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
ინფორმაციის
მოძიების შეფასების რუბრიკა
მოძიებული მასალა
შეესაბამება საკითხს/თემას
|
3
|
გამოყენებულია
მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
|
3
|
მოპოვებული
ინფორმაცია ორგანიზებულია
|
4
|
დამოუკიდებელი
სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
კითხვებზე პასუხი
ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
|
3
|
სიზუსტით აღწევს
დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს წერის
კულტურას
|
2
|
წერითი
საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
დავალებას
წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
|
1
|
დავალება
სრულყოფილია
|
3
|
სიზუსტით აღწევს
დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს წერის
კულტურას
|
2
|
ტექსტზე მუშაობის
შეფასების რუბრიკა
ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას
|
2
|
ამოიწერს/მონიშნავს
და განმარტავს მთავარ სიტყვებს/ცნებებს
|
3
|
ტექსტის
დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს
|
3
|
მსჯელობს და აკეთებს
შესაბამის დასკვნებს
|
4
|
რეფერატის
შეფასების რუბრიკა
აყალიბებს ძირითად
პრობლემას
|
1
|
საზღვრავს თემის
მიზანს
|
1
|
მოიპოვებს და
იყენებს დამხმარე მასალას/ ლიტერატურას/ილუსტრაციას
|
2
|
აფასებს სხვადასხვა
წყაროში გადმოცემულ თვალსაზრისებს
|
1
|
გამოხატავს საკუთარ
აზრს და ამყარებს არგუმენტებით
|
2
|
აკეთებს დასკვნას
|
2
|
წერს შესაბამის
ფორმატში
|
1
|
ჯგუფური
მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის ყველა წევრი
ჩართულია
|
1
|
ჯგუფის წევრები
უსმენე ერთმანეთს
|
2
|
ჯგუფის წევრები
თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
|
2
|
ჯგუფი
პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
ჯგუფი პასუხობს
შეკითხვებს
|
2
|
ჯგუფი იცავს დროის
ლიმიტს
|
1
|
ჯგუფის
წევრების თვითშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
კი
|
არა
|
აქტიურად ვიყავი ჩართული ჯგუფის მუშაობაში
|
||
ვიცავდი ჯგუფში მუშაობის წესებს
|
||
ჩემი მოსაზრება იყო მნიშვნელოვანი
|
||
ჯგუფის პრეზენტაცია იყო ორიგინალური და შეესაბამებოდა მოთხოვნას
|
||
ვიცავდი თუ არა წერის სტრატეგიებს
|
||
დაცული იყო დროის ლიმიტი
|
გაკვეთილის თვითშეფასების
რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
შეფასება (1, 2, 3 )
|
|
1
|
მოსწავლეები იყვნენ ჩართულები საგაკვეთილო
პროცესში;
|
|
2
|
გაკვეთილზე მოსწავლეები ყურადღებით მისმენდნენ;
|
|
3
|
მივეცი საშუალება მოსწავლეებს გამოეთქვათ
საკუთარი მოსაზრებები.
|
|
4
|
საკმარისი მასალა მქონდა მოგროვილი ახალი მასალის
ასახსნელად
|
|
5
|
სწორად გადავანაწილე დრო გაკვეთილის მსვლელობისას
;
|
|
6
|
სწორად მქონდა შერჩეული აქტივობები და მეთოდები
საგაკვეთილო პროცესში;
|
|
7
|
ჯგუფებში მოსწავლეების გაადნაწილება მოვახდინე დემოკრატიულად;
|
|
8
|
დისკუსიის დრო შევძელი კლასის მართვა;
|
|
9
|
მოსწავლეებს ახალი გაკვეტილი ავუხსენი გასაგებად;
|
|
10
|
სახლში მიცემული დავალება ჩემი მოსწავლეებისათვის
არის საინტერესო
|
|
11
|
დებატების დროს მოსწავლეები იცავენ მთავარ
პრინციპს-არ ჩხუბობენ, კამატი არ გრძელდება სხვა გაკვეთილებზეც
|
|
12
|
ჯგუფური მუშაობისას შემიძლია შევქმნა
კონკურენტუნარიანი გარემო, შეფასების შემდეგ მოსწავლეები არ უპირისპირდებიან
ერთამნეთს;
|
|
13
|
ვაცნობიერებ პასიხისმგებლობა თითოეული მოსწავლის
პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაზე
|
|
14
|
ვაცნობიერებს კლასის სტრუქტურაშიმოსწავლეთა
არაფორმალური
როლების მნიშვნელობას და ხელს ვუწყობსაკლასო
ერთობის შექმნას;
|
|
15
|
ვიცი დროის მართვის ეფექტიანი სტრატეგიები
|
თვითშეფასება
№
|
კრიტერიუმები /ქულები
|
1
|
2
|
3
|
|||||
1
|
გაკვეთილის მიზანი გასაგები და კონკრეტული
იყო
|
||||||||
2
|
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
|
||||||||
3
|
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა
მოტივაციას
|
||||||||
4
|
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა
მიზნის მიღწევას
|
||||||||
5
|
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა
მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
|
||||||||
6
|
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები
შეესაბამებოდა მიზანს
|
||||||||
7
|
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და
შესაძლებობები
|
||||||||
8
|
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
|
||||||||
9
|
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
|
||||||||
10
|
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
|
||||||||
11
|
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე
პასუხის გასაცემად
|
No comments:
Post a Comment