შეფასებს რუბრიკები



განმავითარებელი შეფასების რუბრიკა- კითხვა

კრიტერიუმები
ძალიან კარგი
კარგი
დამაკმაყოფილებელი
არადამაკმაყოფილებელი
საგაკვეთილო პროცესში მონაწილეობა
ძალიან აქტიურად მონაწილეობს
საშუალოდ მონაწილეობს
ნაკლებად მონაწილეობს
არ მონაწილეობს
როგორ კითხულობს მოსწავლე, როგორია კითხვის ტემპი და რამდენად უშვებს შეცდომებს



მოსწავლე კითხულობს დაუბრკოლებლად. არ უშვებს შეცდომებს. კითხვის ტემპი კარგია.
მოსწავლე საშუალო დონეზე კითხულობს,ნაკლებად უშვებს შეცდომებს. აქვს საშუალო კითხვის ტემპი.


მოსწავლის კითხვის დონე საშუალოზე დაბალია. ვერ ახერხებს ტემპში კითხვას. ხშირად უშვებს შეცდომებს.

მოსწავლე ძალიან ცუდად კითხულობს. უშვებს ძალიან ბევრ შეცდომას და ვერ წარმოთქვამს სიტყვებს სწორად.



როგორ ერკვევა გრამატიკულ სტრუქტურებში
ყოველთვის კარგად ამოიცნობს გრამატიკულ დროებს და ზმნის ფორმებს.
საშუალო დონეზე ამოიცნობს გრამატიკულ დროებს და ზმნის ფორმებს.
უჭირს ზმნის დროების და ფორმების ამოცნობა.




ვერ ერკვევა გრამატიკულ სტრუქტურებში



შემაჯამებელი დავალების შეფასებ


ქულები
შეფასების დონეები შემაჯამებელი დავალებებისთვის
კომენტარები
1–2
  • ვერ ასრულებს შემაჯამებელ დავალებებს
  • აუთვისებელი დარჩა განვლილი მასალის უმეტესობა.
  • დასახული მიზნების  ნაწილი ელემენტარულ დონეზეა მიღწეულინაწილი მიუღწეველია
3–4
  • განვლილი მასალის ნაწილი ათვისებულია ელემენტარულ დონეზე.
5–6
  • განვლილი მასალა დამაკმაყოფილებელ დონეზეა ათვისებული;
  • განვლილი მასალის ნაწილი ათვისებულია ელემენტარულ დონეზენაწილი –საშუალო დონეზე;
7–8
  • განვლილი მასალა ათვისებულია საშუალო დონეზე,დასახული მიზნები მიღწეულია საშუალო  დონეზე;
  • განვლილი მასალის ნაწილი ათვისებულია დამაკმაყოფილებელ დონეზენაწილი –მაღალ დონეზე ;
  • დასახული მიზნების ერთი ნაწილი დამაკმაყოფილებელ დონეზეა მიღწეულინაწილი– მაღალ დონეზე.
9–10
  • განვლილი მასალის უმეტესობა ათვისებულია მაღალ  დონეზე;
  • დასახული  მიზნების უმეტესობა მიღწეულია  მაღალ დონეზე.




განმავითარებელი შეფასების რუბრიკა მოსმენა /ინტერაქცია
კრიტერიუმები
ძალიან კარგი
კარგი
დამაკმაყოფილებელი
არადამაკმაყოფილებელი
საგაკვეთილო პროცესში  მონაწილეობა
ყოველთვის მონაწილეობს და ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში
ხშირად მონაწილეობს
ნაკლებად მონაწილეობს
იშვიათად  ან საერთოდ არ მონაწილეობს
მონაწილეობს ინტერაქციაში
გამართულად მეტყველებს და აქვს მდიდარი ლექსიკა.იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
კარგად  მეტყველებს და იყენებს  სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
 მეტ–ნაკლებად საუბრობს და იყენებს ენობრივ ელემენტებს.
არ მონაწილეო ინტერაქციაში. ვერ იყენებს ენობრივ ერთეულებს
მოსასმენი ტექსტის გაგება
ყოველთვის თავისუფლად იგებს  უცხო ტექსტება და ასრულებს მოსმენის შემდგომ დავალებებს
უმეტეს შემთხვევებში  იგებს  უცხო ტექსტება და ასრულებს მოსმენის შემდგომ დავალებებს
მეტ–ნაკლებად შეუძლია მოსმენილის გაგება  და დავალებების შესრულება
ვერ იგებს ტექსტებს და ვერ ასრულებს დავალებებს
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
ყოველთვის უსმენს სხვებს. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას

ხშირად უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს კორექტულად.
ნაკლებად უსმენს და აცდის სხვებს საუბრის დამთავრებას
არ უსმენს სხვებს
და არ აცდის საუბრის დამთავრებას



პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
საინტერესო შესავალი (პრობლემის იდენტიფიკაცირება)
1
კვლევები/ნაშრომის წარმოჩენის უნარი
1
შემოქმედებითი უნარი
1
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
1
თემის გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი)
1
საუბარი (გამართულობა, ტემბრი)
1
თვალსაჩინოების გამოყენება
1
აუდიტორიასთან კონტაქტი
1

ინფორმაციის ფლობის უნარი (ადეკვატური კითხვა-პასუხი)
1
დროის ლიმიტის დაცვა
1
ჯამი
10


                შემაჯამებელი სამუშაოს შეფასების სქემა ზეპირმეტყველებაში

ქულები
პირობასთან შესაბამისობა
იცავს დროის ლიმიტს
0–1
იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს (მოსაზრება, არგუმენტები, დასკვნა)
0–0,5_1
კომუნიკაციური უნარ–ჩვევები
გასაგებად აყალიბებს მოსაზრებას და თანმიმდევრულად ავითარებს მას
0–1–2
მოჰყავს ადეკვატური არგუმენტები და მაგალითები
0–1–2
გამოაქვს ადეკვატური დასკვნები
0–1
ენობრივი უნარ–ჩვევები
ადეკვატურად იყენებს ზეპირი მსჯელობისთვის დამახასიათებელ არავერბალურ საშუალებებს (მაგ.ჟესტიკულაციას,ინტერვალს საუბარში,ხმის სხვადასხვა დონეს)
0–1
იყენებს მსჯელობითი ტექსტისათვის დამახასიათებელ ენობრივ–გრამატიკულ ფორმებსა და ენობრივ კონსტრუქციებს(მაგ.განკერძოებულ სიტყვებს,გამოთქმებს,ჩართულს,პირობით–შედოგობით კონსტრუქციას და ა.შ)
0–1
შემოქმედებითი უნარ–ჩვევები
აქვს საინტერესო მოსაზრებები,მოჰყავს ორიგინალური არგუმენტები,მაგალითები
0–1
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობაა 10




           ჯგუფურ მუშაობაში მონაწილეობის თვითშეფასების სქემის ნიმუში

ჩემს აზრს ღიად გამოვთქვამ
ყოველთვის,ზოგჯერ, არასოდეს
როცა სხვა ლაპარაკობს,ვუსმენ ყურადღებით
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
დაკისრებულ ფუნქციას ვასრულებ
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
ვიცი,რომ კამათი ჩხუბში არ უნდა გადაიზარდოს
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
ვიცავ დროის ლიმიტს
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს

ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა

მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
3
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
3
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
4

დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა

იცავს დროის ლიმიტს
1
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
3
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
4
იცავს წერის კულტურას
2

წერითი საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა

დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
1
დავალება სრულყოფილია
3
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
4
იცავს წერის კულტურას
2

ტექსტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკა

ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას
2
ამოიწერს/მონიშნავს და განმარტავს მთავარ სიტყვებს/ცნებებს
3
ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს
3
მსჯელობს და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
4

რეფერატის შეფასების რუბრიკა

აყალიბებს ძირითად პრობლემას
1
საზღვრავს თემის მიზანს
1
მოიპოვებს და იყენებს დამხმარე მასალას/ ლიტერატურას/ილუსტრაციას
2
აფასებს სხვადასხვა წყაროში გადმოცემულ თვალსაზრისებს
1
გამოხატავს საკუთარ აზრს და ამყარებს არგუმენტებით
2
აკეთებს დასკვნას
2
წერს შესაბამის ფორმატში
1

ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა

ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია
1
ჯგუფის წევრები უსმენე ერთმანეთს
2
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
2
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
2
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს
2
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
1

      ჯგუფის წევრების თვითშეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები
კი
არა
აქტიურად ვიყავი ჩართული ჯგუფის მუშაობაში
ვიცავდი ჯგუფში მუშაობის წესებს
ჩემი მოსაზრება იყო მნიშვნელოვანი
ჯგუფის პრეზენტაცია იყო ორიგინალური და შეესაბამებოდა მოთხოვნას
ვიცავდი თუ არა წერის სტრატეგიებს
დაცული იყო დროის ლიმიტი
                           
                                     გაკვეთილის თვითშეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები
შეფასება (1, 2, 3 )
1
მოსწავლეები იყვნენ ჩართულები საგაკვეთილო პროცესში;
2
გაკვეთილზე მოსწავლეები ყურადღებით მისმენდნენ;
3
მივეცი საშუალება მოსწავლეებს გამოეთქვათ საკუთარი მოსაზრებები.
4
საკმარისი მასალა მქონდა მოგროვილი ახალი მასალის ასახსნელად
5
სწორად გადავანაწილე დრო გაკვეთილის მსვლელობისას ;
6
სწორად მქონდა შერჩეული აქტივობები და მეთოდები საგაკვეთილო პროცესში;
7
ჯგუფებში მოსწავლეების გაადნაწილება მოვახდინე დემოკრატიულად;
8
დისკუსიის დრო შევძელი კლასის მართვა;
9
მოსწავლეებს ახალი გაკვეტილი ავუხსენი გასაგებად;
10
სახლში მიცემული დავალება ჩემი მოსწავლეებისათვის არის საინტერესო
11
დებატების დროს მოსწავლეები იცავენ მთავარ პრინციპს-არ ჩხუბობენ, კამატი არ გრძელდება სხვა გაკვეთილებზეც
12
ჯგუფური მუშაობისას შემიძლია შევქმნა კონკურენტუნარიანი გარემო, შეფასების შემდეგ მოსწავლეები არ უპირისპირდებიან ერთამნეთს;
13
ვაცნობიერებ პასიხისმგებლობა თითოეული მოსწავლის პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაზე
14
ვაცნობიერებს კლასის სტრუქტურაშიმოსწავლეთა არაფორმალური
როლების მნიშვნელობას და ხელს ვუწყობსაკლასო ერთობის შექმნას;
15
ვიცი დროის მართვის ეფექტიანი სტრატეგიები



                                                თვითშეფასება




კრიტერიუმები /ქულები
1
2
3
1
გაკვეთილის მიზანი გასაგები და  კონკრეტული  იყო
2
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
3
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას
4
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
5
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
6
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
7
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
8
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
9
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
10
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
11
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად

No comments:

Post a Comment