უცხოური ენის წლიური პროგრამა I-IV კლასი


კლასი

მიმართულება 1. ზეპირი მეტყველება (მოსმენა და ლაპარაკი)
მისაღწევი შედეგები
კლასის შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).1. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული მცირე ზომის ტექსტების მოსმენა/მოსმენა-ყურება და გაგება. 
მოსწავლე:
Ø  მოსწავლე იგებს მასწავლებლის მითითებებს;
Ø  ილუსტრირებულ ტექსტებში ამოიცნობს პერსონაჟებს,
კონკრეტულ ინფორმაციას (მაგ., ქმედებებს, ობიექტებს და მათ ნიშან-თვისებებს - ფერს, ზომას).
Iუცხ.დაწყ.(I).2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სიტყვების, წინადადებებისა და ტექსტების გარკვევით და შესაბამისი ინტონაციისა თუ მახვილების დაცვით წარმოთქმა.
მოსწავლე:
Ø  ზეპირად კითხულობს ლექსებს, გათვლებს, ენის გასატეხებს, ასრულებს სიმღერებს;
Ø  ტექსტის წარმოთქმისას იცავს შესაბამის ინტონაცის, მახვილებს, რიტმულ სეგმენტებს.
Iუცხ.დაწყ.(I).3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ნაცნობ თემატიკაზე მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა, ნაცნობი თემატიკის გარშემო საუბარი.
მოსწავლე:
Ø  ნასწავლ თემატიკაზე თითო სიტყვით პასუხობს მარტივ კითხვებზე ან რეაგირებს მათზე არავერბალური საშუალებებით  (მაგ., ეს ბურთი რა ფერისაა? – წითელი; სად არის მანქანა? – მიუთითებს შესაბამის ნახატს);
რეკომენდაციები
აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგი ტიპის ტექსტებს:

) სასწავლო მიზნებით შედგენილი მოსასმენი ილუსტრირებული ტექსტები, თემატური მინიდიალოგები/მონოლოგები, მარტივი აღწერითი  ტექსტი;
ბ) მულტიმედიური ტექსტები: ვიდეოთამაშები  ენობრივი კონსტრუქციებისა და ლექსიკური ერთეულების ასათვისებლად, ილუსტრირებული ბარათები, თემატური რესურსები.
კითხვა-პასუხი შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგ თემატიკას:
ოჯახი, სხეულის ნაწილები, სათამაშოები, ცხოველები, ფერები, ზომა, ტანსაცმელი, ყოველდღიური აქტივობები.
აქტივობათა ნიმუშები:
Ø  სიტყვის/მოკლე წინადადების დაკავშირება შესაბამის ილუსტრაციებთან;
Ø  დასახელებული პერსონაჟს, ცხოველს, საგნის დაკავშირება შესაბამის ნახატთან;
Ø  სიტყვის ჟესტიკულაციით განსახიერებდახატვა;
Ø  აღწერილი  ნიშან-თვისებების (მაგ., მრგვალი, დიდი, პატარა) მიხედვით შესაბამისი ილუსტრაციის მითითება/შემოხაზვა;
Ø  მითითებული ფერის მიხედვით ნახატების გაფერადება;
Ø  პერსონაჟის, ცხოველის, ქმედების განსახიერება;
Ø  ლექსის/სიმღერი წარმოთქმა არავერბალურ მეტყველებს (ინტონაცის, მიმიკა- ჟესტიკულაცის, რიტმულ მოძრაობებს) მისადაგებით;
Ø  ლექსის თქმა ტემბრისა და ტემპის ცვლით (ხმის დაბოხება-დაწვრილებით, ნელი/ჩქარი ტემპით, ჩურჩულით/ხმამაღლა);
Ø  მასწავლებლის მიერ წარმოთქმულ უცხოური ენისათვის დამახასიათებელ  ბგერებ გამეორება და სხვ.

მიმართულება 2.  წერითი მეტყველება (კითხვა და წერა)
მისაღწევი შედეგები
კლასის შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).4. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სიტყვების, წინადადებების გაშიფრვა; სხვადასხვა ტიპის მცირე ზომის ტექსტების გაშიფვრა და გაგება.

მოსწავლე:
Ø  პირდაპირი გზით (გაშიფრვის გარეშე) ამოიცნობს ხშირად გამოყენებული სიტყვების ორთოგრაფიულ ხატს (სიტყვის ორთოგრაფიული ხატის ამოცნობა - მთლიანი სიტყვის ამოცნობა დამარცვლა-დანაწევრების გარეშე, ე.წ. პირდაპირი    გზით. როცა მოსწავლეს მეხსიერებაში აქვს კონკრეტული სიტყვის ორთოგრაფიული ხატი, ანუ მასში მოცემულ ასოთა მოწესრიგებული თანამიმდევრობა, იგი დანახვისთანავე აკავშირებს ამ ხატს სიტყვის მნიშვნელობასთან). 
Iუცხ.დაწყ.(I).5. მოსწავლემ უნდა შეძლოს კალიგრაფიული ნორმების დაცვა. მოდელის მიხედვით  სხვადასხვა ტიპის მარტივი ტექსტების შედგენა.
მოსწავლე:
Ø „გადახატავს“ სიტყვებს, აკვირდება და სხვადასხვა საშუალებით გამოსახავს ასოთა მოხაზულობას.

რეკომენდაციები
აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგი ტიპის ტექსტებს:

ა) ადაპტირებული კომიქსი, ილუსტრირებული მოთხრობა/ზღაპარი;
ბ) სასწავლო მიზნებით შედგენილი ტექსტები.
აქტივობათა  ნიმუშები:
Ø  სურათების შესაბამის ნაბეჭდ სიტყვებთან დაკავშირება;
Ø  საბავშვო წიგნების ან სახელმძღვანელოების ტექსტებში აბზაცების, წინადადებებისდასაწყისისა და დასასრულის მოძიება და მითითება;
Ø  აბზაცში წინადადებების,  წინადადებაში სიტყვების რაოდენობის დათვლა;
Ø  კონკრეტული მითითების მიხედვით, შესაბამის აბზაცში წინადადებისა თუ სიტყვის პოვნა და მითითება (მაგ., იპოვე და მაჩვენე მეორე აბზაცში მოკლე წინადადება; მაჩვენე ამ წინადადებაში ყველაზე გრძელი სიტყვა და სხვ.)
Ø  საკუთარ სახელის გადახატვა;
Ø  ხელის მოძრაობით, ზონრით, პლასტელინით ნაცნობი ასოს ფორმის გამოხატვა;
Ø  დაფიდან ნაცნობი სიტყვის გადმოხატვა და შესაბამისი ილუსტრაციის მიხატვა და სხვ.

მიმართულება 3. ინტერკულტურა
მისაღწევი შედეგები
კლასის შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).6. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ილუსტრაციებსა და ტექსტებში  საკუთარი და უცხო კულტურის რეალიების ამოცნობა, სოციოკულტურული კონტექსტების
ერთმანეთთან შედარება.
მოსწავლე:
Ø  სახელმძღვანელოსა თუ საბავშვო მედია/მულტიმედიურ ტექსტებში ამოიცნობს კულტურის, სოციო-კულტურის რეალიებს (ილუსტრაციებში ასახული ზღაპრის პერსონაჟებ);

რეკომენდაციები
აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგი ტიპის ტექსტებს:
აუდიო–ვიდეო სასწავლო რესურსები, ადაპტირებული კომიქსები, ანიმაციური ფილმებიილუსტრირებული საბავშვო წიგნები.

მიმართულება 4.  სწავლის სწავლა
მისაღწევი შედეგები
კლასის შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).7. მოსწავლემ მასწავლებლის დახმარებით უნდა შეძლოს სწავლის პროცესზე დაფიქრება, საკუთარი წინსვლის ხელშეწყობა და სწავლის პროცესის წარმართვასა და გაუმჯობესებაში აქტიურად მონაწილეობა.
მოსწავლე:
Ø  ზრუნავს საჭირო ნივთების მოტანაზე, სასწავლო ნივთების მოწესრიგებაზე, იწერს დავალებებს, ფიქრობს, რა თანამიმდევრობით შეასრულოს დავალება;

 
 

II კლასი

მიმართულება 1. ზეპირი მეტყველება (მოსმენა და ლაპარაკი)
მისაღწევი შედეგები
II კლასის შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).1. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული მცირე ზომის ტექსტების მოსმენა/მოსმენა-ყურება და გაგება




მოსწავლე:
Ø  იგებს მასწავლებლის მითითებებსა და მარტივ ინსტრუქციებს;
Ø  ამოიცნობს პერსონაჟებს, მათ ემოციებსა და რეპლიკებს;
Ø  ამოიცნობს პერსონაჟებსა და ქმედებებს, ობიექტებს და მათ ნიშან-თვისებებს;
Ø  ამოიცნობს საგანთა ადგილმდებარეობას (მაგ., მაგიდაზე, ჩანთაში, სკამის ქვეშ);
Ø  ამოიცნობს მოქმედებათა თანამიმდევრობას.
Iუცხ.დაწყ.(I).2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სიტყვების, წინადადებებისა და  ტექსტების გარკვევით და შესაბამისი ინტონაციისა თუ მახვილების დაცვით  წარმოთქმა; 
მოსწავლე:
Ø  ზეპირად კითხულობს ლექსებს, გათვლებს, ენის 
გასატეხებს, ასრულებს სიმღერებს;
Ø  ტექსტის წარმოთქმისას იცავს შესაბამის ინტონაცის, მახვილებს, რიტმულ სეგმენტებს.

Iუცხ.დაწყ.(I).3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ნაცნობ თემატიკაზე მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა, ნაცნობი თემატიკის გარშემო საუბარი.

მოსწავლე:
Ø  ნასწავლ თემატიკაზე მოკლედ პასუხობს კითხვებს ან  რეაგირებს მათზე არავერბალური საშუალებებით  (მაგ.,  
საკუთარი თავის შესახებ - რა აქვს, რა ჰყავს, რა ჰქვია, რას  აკეთებს,  რა უნდა  და სხვა);
Ø  გამომუშავებული აქვს კითხვისათვის აუცილებელი   ფონოლოგიური უნარები: სიტყვებს შლის მარცვლებად,   მარცვლებს ფონემებად/ბგერებად, დაშლილ ფონემებს ამთლიანებს სიტყვებად ( სიტყვის ანალიზი და  სინთეზი).
Iუცხ.დაწყ.(I).4. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ზეპირი მეტყველების აქტივობების შესრულებისას სტრატეგიების გააზრებულად გამოყენება.

მოსწავლე:
Ø  ჩანაწერის ან უშუალო მეტყველების მოსმენისას, არავერბალურ ელემენტებზე (მაგ., ხმის ტემბრზე, სხვადასხვა ტიპის ხმაურზე, ინტონაციაზე, მიმიკა-ჟესტიკულაციაზე) დაყრდნობით ცდილობს უცნობი სიტყვების, გამოთქმების დამოუკიდებლად ამოცნობას.

 რეკომენდაციები
აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს  შემდეგი ტიპის ტექსტებს:
ა) სასწავლო მიზნებით შედგენილი მოსასმენი ტექსტები, რომლებსაც ილუსტრაციებიც ახლავს:  თემატური დიალოგები/მონოლოგები, მარტივი ამბავი, მარტივი აღწერითი ტექსტი, მარტივი ინსტრუქცია.
ბ) მულტიმედიური ტექსტები: ვიდეოთამაშები ენობრივი კონსტრუქციებისა და ლექსიკური ერთეულების ასათვისებლად, ანიმაციური ფილმი, რეკლამა.
გ) მხატვრული ლიტერატურა: ლექსები, გათვლები, ენის გასატეხები, სიმღერები;
დ)სასწავლო მიზნებით შედგენილი (დიდაქტიზებული) ტექსტები - თემატური დიალოგები/მონოლოგები;
ე)  მულტიმედიური ტექსტები:  საბავშვო სპექტაკლი.

კითხვა-პასუხი შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგ თემატიკას:
პირადი მონაცემები, სათამაშოები, ცხოველთა სამყარო, ფერები, ზომა, ოჯახი, სხეულის ნაწილები, ტანსაცმელი, ქალაქი, სოფელი; წელიწადის დროები, დღე და ღამე, ყოველდღიური   საქმიანობა, ფერი, ზომა, ფორმა, რაოდენობა.

აქტივობათა  ნიმუშები:
Ø  საგნების მოთავსება მასწავლებლის მიერ ნაკარნახევ ადგილზე;
Ø  დამალული საგნის პოვნა მითითების შესაბამისად;
Ø  მოქმედებათა გამომხატველი ილუსტრაციების დანომვრა სწორი თანამიმდევრობით;
Ø  რეპლიკებს დაკავშირება შესაბამის ილუსტრაციებთან;
Ø  დასახელებული პერსონაჟს, ცხოველს, საგნის დაკავშირება შესაბამის ნახატთან;
Ø  სიტყვის ჟესტიკულაციით განსახიერებდახატვა;
Ø  დასახელებული პერსონაჟის, ცხოველის, ქმედების განსახიერება;
Ø  სიტყვაში მარცვლების, ფონემების რაოდენობების ამოცნობა;
Ø  იმ სიტყვებ ამოიცნობ, რომლებშიც შედის წინასწარ მითითებული ბგერა/მარცვალი;
Ø  სიტყვაში მითითებული მარცვლის ადგილმდებარეობის (დასაწყისში, შუაში, ბოლოში)ამოცნობა;
Ø  სურათებით წარმოდგენილ ან მასწავლებლის მიერ ჩამოთვლილ სიტყვებში  იმ სიტყვებ ამოიცნობა, რომლებიც იწყება/მთავრდება წინასწარ მითითებული ბგერით.
Ø  სურათებით წარმოდგენილ ან მასწავლებლის მიერ ჩამოთვლილ სიტყვებს აჯგუფება თავკიდურა ბგერის მიხედვით;
Ø  მოსმენილ მარტივ წინადადებაში  სიტყვებ გამოყოფ და  მათი რაოდენობის ამოცნობა
და სხვ.


მიმართულება 2.  წერითი მეტყველება (კითხვა და წერა)
მისაღწევი შედეგები
II კლასის შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).5. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სიტყვების, წინადადებების გაშიფრვა; სხვადასხვა ტიპის მცირე ზომის ტექსტების გაშიფვრა და გაგება.

მოსწავლე:
Ø  პირდაპირი გზით (გაშიფრვის გარეშე) ამოიცნობს ხშირად გამოყენებული სიტყვების ორთოგრაფიულ ხატს (მთლიანი სიტყვის ამოცნობა დამარცვლა-დანაწევრების გარეშე, ე.წ. პირდაპირი გზით. როცა მოსწავლეს მეხსიერებაში აქვს კონკრეტული სიტყვის ორთოგრაფიული ხატი, ანუ მასში მოცემულ ასოთა მოწესრიგებული თანამიმდევრობა, იგი დანახვისთანავე აკავშირებს ამ ხატს სიტყვის მნიშვნელობასთან);
Ø  სიტყვებში გამოანაწევრებს ნასწავლ ასოს/ასოთშენაერთს;
Ø  იგებს მიმართებას ბგერასა და ასოს შორის, ფონემასა და    
გრაფემას შორის;
Ø  ხმამაღლა (დამარცვლით ან მთლიანი სიტყვებითკითხულობს ნაცნობ სიტყვებს;
Ø  ნაცნობ სიტყვებსა და ილუსტრაციებზე დაყრდნობით ამოიცნობს  მიკროტექსტის ზოგად შინაარსს;
Ø  ამოიცნობს კონკრეტულ დეტალებს.
Ø  ავლენს წიგნსა და ტექსტზე მუშაობის ელემენტარულ ჩვევებს (ამოიცნობს უცხოურენოვანი ტექსტებ სტრუქტურულ ერთეულებს: სათაურს, ტექსტს,აბზაცს, სტრიქონს, წინადადებ, სიტყვას, ასოს; განარჩევს ტექსტის სიტყვიერ და არასიტყვიერ ნაწილებს).
Iუცხ.დაწყ.(I).6. მოსწავლემ უნდა შეძლოს კალიგრაფიული ნორმების დაცვა; მოდელის მიხედვით  სხვადასხვა ტიპის მარტივი ტექსტების შედგენა.
მოსწავლე:
Ø  „გადახატავს“  სიტყვებს;
Ø  ასოს მოხაზვის მიმართულების დაცვით გამოწერს ნასწავლ  ასოებს (საანბანო პერიოდი მესამე კლასში დასრულდება) და ნასწავლი ასოებისაგან შედგენილ სიტყვებს.

Iუცხ.დაწყ.(I).7. მოსწავლემ უნდა შეძლოს წერითი მეტყველების აქტივობის შესრულებისას სტრატეგიების გააზრებულად გამოყენება.
Ø  სტრუქტურული ორგანიზების თავისებურებებზე დაყრდნობით ამოიცნობს  ტექსტის ტიპს;
Ø  სიტყვების წაკითხვისას ამოიცნობს ნაცნობ ასოთშენაერთებს.
რეკომენდაციები
აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგი ტიპის ტექსტებს:
Ø  პრაგმატული ტექსტები: აბრა, სია, კატალოგი;
Ø  დიდაქტიზებული ტექსტები: მინიდიალოგები, აღწერითი ტექსტები;
Ø  ვიდეოთამაშები სიტყვათა წაკითხვა-ამოცნობაზე.
Ø  მხატვრული ლიტერატურა: ლექსები, გათვლები, ენის გასატეხები, სიმღერები;
Ø  სასწავლო მიზნებით შედგენილი (დიდაქტიზებული) ტექსტები - თემატური დიალოგები/მონოლოგები;
Ø  მულტიმედიური ტექსტები:  საბავშვო სპექტაკლი.
აქტივობათა ნიმუშები:
Ø  სურათების შესაბამის ნაბეჭდ სიტყვებთან დაკავშირება;
Ø  სიტყვათა ჩამონათვალში დასახელებული ან სურათზე ასახული სიტყვის პოვნა;
Ø  ასოთშენაერთების მოძიება და შემოხაზვა სიტყვათა ჩამონათვალში;
Ø  სიტყვის შემადგენელი ასოებისა და ბგერების რაოდენობის ერთმანეთთან შედარება და სათანადო დასკვნის გამოტანა (მაგ., მეტი ასოა და ნაკლები ბგერა იმიტომ, რომ ერთი ასო არ იკითხება, ან ორი ასო ერთ ბგერად წარმოითქმის);
Ø  დამახსოვრებულ სიტყვებზე დაყრდნობით სხვა სიტყვების გაანალიზება, მათში ანალოგიური ასოების/ასოთშენაერთების ამოცნობა და შესაბამის ბგერებთან დაკავშირება.
Ø  პრაგმატული ტექსტების - აბრის, სიის და კატალოგის შედარება და ამოცნობა სტრუქტურული ორგანიზების თავისებურებებზე დაყრდნობით, თითოეული მათგანის დანიშნულების დასახელება;
Ø  ნახატის დასათაურება;
Ø  ნასწავლი ასოებით მოძრავი ანბანით სიტყვების შედგენა;
Ø  გამოსაწერი ასოს ზედა/ქვედა/შუა ნაწილების აღწერა (მაგ., სად არის სწორი ხაზი, რგოლი, რკალი, საით მრგვალდება რკალი, რამდენი რკალია და  ა.შ.).





მიმართულება 3.  ინტერკულტურა
მისაღწევი შედეგები
II კლასის შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).8. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ილუსტრაციებსა და ტექსტებში საკუთარი და უცხო კულტურის რეალიების ამოცნობა, სოციოკულტურულ კონტექსტების ერთმანეთთან შედარება.

მოსწავლე:
Ø  ადარებს მშობლიურთან და პოულობს მათ შორის მსგავსებებსა და განსხვავებებს (მაგ., უცხოურ ენაზე და მშობლიურ ენაზე ცხოველთა ხმაბაძვითი სიტყვები, პერსონაჟებისა და საკუთარი სახელები, კნინობითი ფორმები).
Ø  სახელმძღვანელოსა თუ საბავშვო მედია/მულტიმედიურ ტექსტებში ამოიცნობს კულტურის, სოციო-კულტურის რეალიებს (ილუსტრაციებში ასახული დღესასწაულის ატრიბუტიკას, კერძებს), ადარებს მშობლიურთან და პოულობს მათ შორის მსგავსებებსა და განსხვავებებს. 
რეკომენადაციები
აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგი ტიპის ტექსტებს:
აუდიო–ვიდეო სასწავლო რესურსები, ადაპტირებული კომიქსები, ანიმაციური ფილმები, ილუსტრირებული წიგნები.


მიმართულება 4.  სწავლის სწავლა
მისაღწევი შედეგები
II კლასის შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).9. მოსწავლემ მასწავლებლის დახმარებით უნდა შეძლოს სწავლის პროცესზე დაფიქრება, საკუთარი წინსვლის ხელშეწყობა და სწავლის პროცესის წარმართვასა და გაუმჯობესებაში აქტიურად მონაწილეობა.

მოსწავლე:
Ø  ზრუნავს საჭირო ნივთების მოტანაზე, სასწავლო ნივთების მოწესრიგებაზე, იწერს დავალებებს, ფიქრობს, რა თანამიმდევრობით შეასრულოს დავალება.
Ø  აფასებს სწავლის პროცესს: ამჩნევს, რაში აქვს წინსვლა და აღწერს/ასახელებს მას;
Ø  წინსვლის ამსახველ მასალას ინახავს პორტფოლიოში (მაგ, ადრეულ და გვიანდელ ნაწერს, სადაც ჩანს, როგორ გააუმჯობესა ასოების, სიტყვების წერა; ძველი და ახალი აუდიო ან ვიდეოჩანაწერი, საიდანაც ჩანს, თუ როგორ გააუმჯობესა გამოთქმა, ან რაიმე ლექსის თქმა);
Iუცხ.დაწყ.(I).10. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სწავლის ხელშემწყობი  სტრატეგიებისა და  სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო რესურსების (ბეჭდვითი და მულტიმედიური რესურსების, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების) გააზრებულად გამოყენება.
მოსწავლე:
Ø  მოდელის მიხედვით ქმნის ოპერატიულ რესურსებს და იყენებს მათ (მაგ., მარტივ სქემებ, ილუსტრირებულ ლექსიკონ, ილუსტრირებულ ანბან  და სხვა);
Ø  იგებს და იყენებს სახელმძღვანელოს რესურსებს (ილუსტრაციებს, ლექსიკონს, სარჩევს, ლოგოებს, სამოდელო ნიმუშებს).
III კლასი

მიმართულება 1. ზეპირი მეტყველება (მოსმენა და ლაპარაკი)
მისაღწევი შედეგები
III კლასის შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).1. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული მცირე ზომის ტექსტების მოსმენა/მოსმენა-ყურება და გაგება.



მოსწავლე:
Ø  ამოიცნობს სასაუბრო თემას;
Ø  ამოიცნობს პერსონაჟებს, მათ ემოციებსა და რეპლიკებს;
Ø  ამოიცნობს კონკრეტულ ინფორმაციას (პერსონაჟთა გარეგნობას, ობიექტების ნიშან-თვისებებს);
Ø  ამოიცნობს საგანთა ადგილმდებარეობას (მაგ., წინ/უკან/გვერდით; მაღლა/დაბლა; ახლოს/შორს);
Ø  ამოიცნობს მოქმედებათა თანამიმდევრობას.
Iუცხ.დაწყ.(I).2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სიტყვების, წინადადებებისა და  ტექსტების გარკვევით და შესაბამისი ინტონაციისა თუ მახვილების დაცვით  წარმოთქმა.
მოსწავლე:
Ø  ზეპირად გაითამაშებს დიალოგებს, სცენებს;
Ø  ზეპირად კითხულობს ლექსებს, გათვლებს, ენის გასატეხებს, ასრულებს სიმღერებს;
Ø  ტექსტების შინაარსს ადეკვატურად უსადაგებს არავერბალურ მეტყველებას.
Iუცხ.დაწყ.(I).3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ნაცნობ თემატიკაზე მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა, ნაცნობი თემატიკის გარშემო საუბარი.
მოსწავლე:
Ø  პასუხობს კითხვებს კონკრეტულ საკლასო სიტუაციასთან დაკავშირებით (მაგ., დაასრულე? დიახ/არა);
Ø  პასუხობს კითხვებს ნასწავლ თემატიკაზე;
Ø  აღწერს სურათს.
Iუცხ.დაწყ.(I).4. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ზეპირი მეტყველების აქტივობების შესრულებისას სტრატეგიების გააზრებულად გამოყენება.

მოსწავლე:
Ø  ჩანაწერის ან უშუალო მეტყველების მოსმენისას, არავერბალურ ელემენტებზე (მაგ., ხმის ტემბრზე, სხვადასხვა ტიპის ხმაურზე, ინტონაციაზე, მიმიკა-ჟესტიკულაციაზე) დაყრდნობით ცდილობს უცნობი სიტყვების, გამოთქმების დამოუკიდებლად ამოცნობას.
 რეკომენდაციები
აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს  შემდეგი ტიპის ტექსტებს:
ა) სასწავლო მიზნებით შედგენილი მოსასმენი ტექსტები, რომლებსაც ილუსტრაციებიც ახლავს:  თემატური დიალოგები/მონოლოგები, მარტივი ამბავი,  ინსტრუქცია;
ბ) ადაპტირებული ილუსტრირებული  ზღაპარი;
გ) მულტიმედიური ტექსტები: ვიდეო თამაშები ენობრივი კონსტრუქციებისა და ლექსიკური ერთეულების ასათვისებლად, ანიმაციური ფილმი, რეკლამა.
ინტერაქცია შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგ თემატიკას:
ოჯახის წევრები, ბუნება/ბუნების მოვლენები, ფერები, ზომა, სხეულის ნაწილები, ტანსაცმელი,
ქალაქი, სოფელი; წელიწადის დროები, ყოველდღიური საქმიანობა, ფერი, ზომა, ფორმა, რაოდენობა;
საკლასო ოთახი; სასკოლო ნივთები.
აქტივობათა ნიმუშები:
Ø  საგნების მოთავსება მასწავლებლის მიერ ნაკარნახევ ადგილზე;
Ø  დამალული საგნის პოვნა მითითებაზე დაყრდნობით;
Ø  მოქმედებათა გამომხატველი ილუსტრაციების დანომვრა სწორი თანამიმდევრობით;
Ø  აღწერილი  ნიშან-თვისებების   (მაგ., გრძელი/მოკლე, სამკუთხა/ოთხკუთხა) მიხედვით შესაბამისი ილუსტრაციის მითითება/შემოხაზვა;
Ø  ტექსტის მიხედვით ნახატის შექმნა/გაფერადება/დასრულება;
Ø  რეკლამის დაკავშირება შესაბამის ობიექტთან;
Ø  თანაკლასელებთან/ მეწყვილესთან შეჯიბრი; ენის გასატეხის/გათვლის სწრაფად და გამართულად წარმოთქმაში;
Ø  სასკოლო ჩანთის ჩალაგება (ნივთების დასახელება თანმიმდევრობით) და ქმედებათა გასიტყვება: ”ჩანთაში ჩავდე წიგნი, რვეული, ფანქარი...”;
Ø  მითითებული ემოციის  განსახიერება: ” გაბრაზებული”, ”მხიარული”, ”მოწყენილი...”;
Ø  ლექსის ან სიმღერის გამეორება რიტმული მოძრაობებით, ტემპისა და ტემბრის ცვლით და სხვ.

მიმართულება 2.  წერითი მეტყველება (კითხვა და წერა)
მისაღწევი შედეგები
III კლასის შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).5. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სიტყვების, წინადადებების გაშიფრვა; სხვადასხვა ტიპის მცირე ზომის ტექსტების გაშიფვრა და გაგება.

მოსწავლე:
Ø  ამოიცნობს ყველა მთავრულ და არამთავრულ ასოს;
Ø  შიფრავს და ხმამაღლა კითხულობს ნაცნობ სიტყვებს და ნაცნობი სიტყვებისგან შემდგარ მოკლე წინადადებებს;
Ø  იგებს ზოგად შინაარსს;
Ø  მოიძიებს კონკრეტულ ინფორმაციას პრაგმატულ ტექსტებში;
Ø  ამოიცნობს ფაქტობრივ ინფორმაციას (რა/ვინ, როგორი, რამდენი).
Iუცხ.დაწყ.(I).6. მოსწავლემ უნდა შეძლოს კალიგრაფიული ნორმების დაცვა; მოდელის მიხედვით  სხვადასხვა ტიპის მარტივი ტექსტების შედგენა.
მოსწავლე:
Ø  გამოწერს ანბანის ყველა მთავრულ და არამთავრულ ასოს;
Ø  გამოწერს სიტყვებს, წინადადებებს;
Ø  შეარჩევს სათანადო ლექსიკას,  შესიტყვებებსა და გამოთქმებს;
Ø  სათანადოდ სვამს სასვენ ნიშნებს;
Ø  ადგენს წარწერებს ილუსტრაციებისთვის.
Iუცხ.დაწყ.(I).7. მოსწავლემ უნდა შეძლოს წერითი მეტყველების აქტივობის შესრულებისას სტრატეგიების გააზრებულად გამოყენება.

მოსწავლე:
Ø  ამოიცნობს  ტექსტის ტიპს სტრუქტურული თავისებურების მიხედვით.
Ø  მშობლიურ ენაზე აღწერს, რა გზით მოახერხა ამა თუ იმ საკითხავ აქტივობაში დასმული ამოცანის გადაჭრა;
Ø  ადარებს სხვების მიერ შერჩეულ ხერხს და გამოაქვს დასკვნა იმის შესახებ, თუ რომელი მიდგომა იყო უფრო მისადაგებული/ეფექტური და რატომ.
რეკომენდაციები
აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს  შემდეგი ტიპის ტექსტებს:
ა) ლექსები, ენის გასატეხები;
ბ) პრაგმატული ტექსტები: აბრა, სია, კატალოგი, მისალოცი ბარათი;
გ) დიდაქტიზებული ტექსტები: დიალოგი, ამბავი; აღწერითი ტექსტი (მაგ., ოთახის აღწერა, ოჯახის წევრების აღწერა);
დ) მარტივი შემეცნებითი ტექსტი (მაგ., ცხოველის სხეულის ნაწილებისა და ქცევების აღწერა);
ე) ადაპტირებული კომიქსები.
აქტივობათა ნიმუშები:
Ø  ტექსტში  ნაცნობი  სიტყვებ მოძიება წინასწარ მიცემული ინსტრუქციის მიხედვით (მაგ., პერსონაჟთა სახელები, სათამაშოების ან ცხოველების აღმნიშვნელ სიტყვები და ა.შ.);
Ø  ტექსტში მოცემულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით  კონკრეტული ქმედების შესრულება (ნახატის დასურათება,  შესატყვის ილუსტრაცი პოცნა, ცხრილის შევსება, სურათების დანომვრა და მისთ.);
Ø  მისალოც/მოსაწვევ ბარათებს მომზადება წარწერებითა და ნახატებით;
Ø  სხვადასხვა დანიშნულების სიის შედგენა (მაგ. გუნდის წევრების, საყიდლების, არდადეგებზე წასაღები ნივთების, კერძის ინგრედიენტების და სხვ.);
Ø  სხვადასხვა თემაზე (მაგ. „ჩემი ოჯახი“) ნახატებით/ფოტოებით და მათი აღმწერი წარწერებით გაფორმებული  ტექსტის შექმნა. ამ ტექსტში განვლილი მასალის შესაბამისად შეიძლება სხვადასხვა ასპექტის წამოწევა, მაგ., გარეგნობა, პროფესია/საქმიანობა, ჩაცმულობა და სხვ. ამავე ტიპის აქტივობა შეიძლება გაკეთდეს თემებზე „ჩემი ეზო“, „ჩემი საყვარელი ნივთი“, „ჩემი სახლი“, „ჩემი ოთახი“, „ჩემი ოთხფეხა მეგობარი“ და სხვ.

მიმართულება 3. ინტერკულტურა
მისაღწევი შედეგები
III კლასის შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).8. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ილუსტრაციებსა და ტექსტებში  საკუთარი და უცხო კულტურის რეალიების ამოცნობა,  სოციოკულტურული კონტექსტების ერთმანეთთან შედარება.

მოსწავლე:
Ø  სახელმძღვანელოსა თუ საბავშვო მედია/მულტიმედიურ ტექსტებში ამოიცნობს კულტურის, სოციო-კულტურის რეალიებს;
Ø  შედარებისას პოულობს მათ შორის მსგავსებებსა და განსხვავებებს. 
რეკომენდაცები
აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგი ტიპის ტექსტებს:
აუდიო–ვიდეო სასწავლო რესურსები, ადაპტირებული კომიქსები, ანიმაციური ფილმები; ილსუტრირებული საბავშვო წიგნები.
ინტერაქცია შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგ თემატიკას:

დედაქალაქი და მისი რამდენიმე ღირსშესანიშნაობა, ტრადიციული ზღაპრის პერსონაჟები, მათი სახელები, სკოლის შენობა, სასკოლო საგნები და სხვ.


მიმართულება 4.  სწავლის სწავლა
მისაღწევი შედეგები
შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).9. მოსწავლემ მასწავლებლის დახმარებით უნდა შეძლოს სწავლის პროცესზე დაფიქრება, საკუთარი წინსვლის ხელშეწყობა და სწავლის პროცესის წარმართვასა და გაუმჯობესებაში აქტიურად მონაწილეობა.
მოსწავლე:
Ø  აფასებს სწავლის პროცესს: ავსებს ასაკის შესაბამის შეფასების სქემებს;
Ø  ამჩნევს, რაში აქვს წინსვლა და აღწერს/ასახელებს მას;
Ø  წინსვლის ამსახველ მასალას ინახავს პორტფოლიოში (მაგ, გამოწერილი წინადადებები; ორი ნამუშევარი, რომელშიც თვალსაჩინოდ აისახება წინსვლა; ადრეული და გვიანდელი შეფასების სქემები, ვიდეო და აუდიო ჩანაწერები);
Ø  აცნობიერებს და ასახელებს სისუსტეებს და  მიუთითებს გამოსწორების შესაძლო გზებს (მაგ. როგორ მოიქცეს, რომ აღარ დარჩეს შინ სასწავლო ნივთები; როგორი ხერხით დაიმახსოვროს ლექსიკური ერთეულები).
Iუცხ.დაწყ.(I).10. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სწავლის ხელშემწყობი  სტრატეგიებისა და  სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო რესურსების (ბეჭდვითი და მულტიმედიური რესურსების, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების) გააზრებულად გამოყენება.

მოსწავლე:
Ø  ქმნის ოპერატიულ რესურსებს და იყენებს მათ (მაგ., ლოტოს, მარტივ სქემებ, ილუსტრირებულ ლექსიკონილუსტრირებულ ანბანს, ყუთებს ინფორმაციის, მასალის დახარისხებისათვის  და სხვა);
Ø  ეფექტიანად იყენებს სახელმძღვანელოს რესურსებს (ილუსტრაციებს, ლექსიკონს, სარჩევს, ლოგოებს, სამოდელო ნიმუშებს);
Ø  მოიძიებს ინფორმაციას/სასწავლო მასალას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ) მეშვეობით.



IV კლასი

მიმართულება 1. ზეპირი მეტყველება (მოსმენა და ლაპარაკი)
მისაღწევი შედეგები:
IV კლასის შეფასების ინდიკატორები:
Iუცხ.დაწყ.(I).1. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრულ მცირე ზომის ტექსტების მოსმენა/მოსმენა-ყურება და გაგება.









მოსწავლე:
Ø  ამოიცნობს სასაუბრო თემას, კონტექსტს, თანამოსაუბრეებს;
Ø  განარჩევს ფამილარულ და თავაზიან ფორმულებს;
Ø  ამოიცნობს სხვადასხვა სახის კონკრეტულ დეტალებს (მაგ., ემოციების, ადგილმდებარეობის, ფერის, ფორმის, რაოდენობის შესახებ);
Ø  ამოიცნობს ამბის განვითარების ეტაპებს (როგორ დაიწყო, რა მოხდა, როგორ დამთავრდა), მოვლენათა თანამიმდევრობას;
Ø  პერსონაჟთა საქციელიდან გამომდინარე, გამოაქვს დასკვნა მათი ხასიათის, თვისების შესახებ (მაგ., კეთილია, ბოროტია, ძუნწია, გულადია, მშიშარაა, ზარმაცია).

Iუცხ.დაწყ.(I).2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სიტყვების, წინადადებებისა და  ტექსტების გარკვევით და შესაბამისი ინტონაციისა თუ მახვილების დაცვით  წარმოთქმა.
მოსწავლე:
Ø  ზეპირად გაითამაშებს დიალოგებს, სცენებს;
Ø  ზეპირად კითხულობს ლექსებს, ენის გასატეხებს, ასრულებს სიმღერებს;
Ø  ტექსტების შინაარსს ადეკვატურად უსადაგებს არავერბალურ მეტყველებას.

Iუცხ.დაწყ.(I).3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ნაცნობ თემატიკაზე მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა, ნაცნობი თემატიკის გარშემო საუბარი.


მოსწავლე:
Ø  სვამს/პასუხობს კითხვებს, ან ითხოვს ნებართვასკონკრეტულ საკლასო სიტუაციასთან დაკავშირებით (მაგ., შეიძლება  ავიღო ეს წიგნი?.. და სხვა);
Ø  მონაწილეობს მარტივ ინტერაქციაში ნასწავლ თემატიკაზე (მაგ., რა უყვარს, რა იცის, როგორია მისი   მეგობარი, რა აქვს ჩანთაში, სად არის ნივთი და სხვ.);
Ø  პასუხობს ნასწავლი ტექსტის შინაარსის გარშემო დასმულ მარტივ კითხვებს (მაგ., რა აქვს, ვინ რა აჩუქა, რა ფერის, რამდენი, როგორი, როდის წავიდა, სად წავიდა, ვის რა მისცა და სხვა);
Ø  აღწერს ილუსტრაციებს;
Ø  მონაწილეობს სიმულაციურ სიტუაციაში.
Iუცხ.დაწყ.(I).4. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ზეპირი მეტყველების აქტივობების შესრულებისას სტრატეგიების გააზრებულად გამოყენება.

მოსწავლე:
Ø  გამოთქვამს ვარაუდს სათაურსა და ილუსტრაციებზე დაყრდნობით;
Ø  შინაარსის გასააზრებლად იშველიებს არავერბალურ ელემენტებს (მაგ., ხმის ტემბრ, ინტონაცია, მიმიკა-ჟესტიკულაცია).

 რეკომენდაციები
აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგი ტიპის ტექსტებს:

ა) სასწავლო მიზნებით შედგენილი მოსასმენი ტექსტები, რომლებსაც ილუსტრაციებიც ახლავს:  თემატური დიალოგები/მონოლოგები, მარტივი ამბავი,  ინსტრუქცია;
ბ) ადაპტირებული ილუსტრირებული  ზღაპარი/ მოთხრობა;
გ) მულტიმედიური ტექსტები: ანიმაციური ფილმი, რეკლამა, საბავშვო რეკლამა, ვიდეოთამაშები  ენობრივი კონსტრუქციებისა და ლექსიკური ერთეულების ასათვისებლად;
დ) მხატვრული ტექსტი/ლიტერატურა:  ლექსები,  სიმღერები, ადაპტირებული ზღაპრები;
ე) მულტიმედიური ტექსტები: საბავშვო სპექტაკლი, აუდიო-ვიდეო ტექსტები, განმავითარებელი თამაშები.
ინტერაქცია შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგ თემატიკას:
სასკოლო საგნები, სასკოლო კვირის განრიგი, დღის რეჟიმი, საყოფაცხოვრებო ნივთები, საყიდლები, სურსათი, მაღაზიები; გართობა, ჰობი, სპორტი, თამაშები; ბუნება/ბუნების მოვლენები, ფერები, ზომა, სხეულის ნაწილები,  ყოველდღიური საქმიანობა, დაბადების დღე, საჩუქრები და სხვ.

აქტივობათა ნიმუშები:

Ø  სწორი პასუხის შემოხაზვა;
Ø  ტექსტიდან ამოკრებილი ინფორმაციის დაჯგუფება-დახარისხება;
Ø  მოქმედებათა გამომხატველი ილუსტრაციების დანომვრა სწორი თანამიმდევრობით;
Ø  აღწერილი ნიშან-თვისებების (მაგ., გრძელი/მოკლე, სამკუთხა/ოთხკუთხა) მიხედვით შესაბამისი ილუსტრაციის მითითება/შემოხაზვა;
Ø  პერსონაჟის, ცხოველის, ქმედების განსახიერება;
Ø  მასწავლებლის თხრობის კვალდაკვალ ამბის ინსცენირება პანტომიმით;
Ø  თამაში „ცივა/ცხელა“ /„ზამთარი/ზაფხული“ (მასწავლებლის მიერ დამალული ნივთის პოვნა);
Ø  ჩაფიქრებული სიტყვის/ნივთის/საგნის გუნდისათვის ან კლასისათვის ერთი სიტყვით ახსნა (თამაში ”ასოციაციობანა”);
Ø  თანაკლასელის ჟესტების მიხედვით პერსონაჟის, ცხოველის  ან საგნის ამოცნობა და დასახელება;
Ø  მეწყვილისათვის/თანაკლასელისათვის ინტერვიუს ჩამორთმევა (რა გქვია? რამდენი წლის ხარ? ...);
Ø  რა შეეშალა მხატვარს? ორ ილუსტრაციას შორის განსხვავებების დასახელება;
Ø  მითითებული ფერის მიხედვით ფერადი ბარათების გაცვლა ერთი და იმავე ფერის ბარათების შესაგროვებლად (”მომეცი ლურჯი”, ”აი, თეთრი ბარათი” და მისთ.) და სხვ.








მიმართულება 2.  წერითი მეტყველება (კითხვა და წერა)
მისაღწევი შედეგები
IV კლასის შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).5. მოსწავლემ უნდა შეძლოს  სიტყვების, წინადადებების გაშიფრვა; სხვადასხვა ტიპის მცირე ზომის ტექსტების გაშიფვრა და გაგება.





მოსწავლე:
Ø  კითხულობს (შიფრავს) ნაცნობ და უცნობ სიტყვებს, წინადადებებს, მცირე ზომის ტექსტებს;
Ø  ამოიცნობს ტექსტის საკომუნიკაციო სიტუაციას (ავტორი, ადრესატი, თემა, მიზანი.);
Ø  ამოიცნობს ფაქტობრივ/ექსპლიციტურ ინფორმაციას (როდის, სად, ვინ, რამდენი, როგორი და სხვა);
Ø  ამოიცნობს პერსონაჟთა თვისებებს;
Ø  ამოიცნობს მოქმედებებ თანამიმდევრობას;
Ø  ამოიცნობს მოვლენათა შორის მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს;
Ø  ამოიცნობს მოქმედებათა დროსა და ადგილს.
Iუცხ.დაწყ.I.6. მოსწავლემ უნდა შეძლოს კალიგრაფიული ნორმების დაცვა; მოდელის მიხედვით  სხვადასხვა ტიპის მარტივი ტექსტების შედგენა.
მოსწავლე:
Ø  წერს აკურატულად;
Ø  კარნახით წერს ნასწავლ სიტყვებს და წინადადებებს;
Ø  ტექსტის წერისას სათანადოდ იყენებს ნასწავლ ლექსიკასა და შესიტყვებებს, გამოთქმებს;
Ø  მიუთითებს კონკრეტულ დეტალებს;
Ø  სათანადოდ სვამს სასვენ ნიშნებს;
Ø  ადგენს წარწერებს ილუსტრაციებისთვის.
Iუცხ.დაწყ.(I).7. მოსწავლემ უნდა შეძლოს წერითი მეტყველების აქტივობის შესრულებისას სტრატეგიების გააზრებულად გამოყენება.

მოსწავლე:
Ø  ნაცნობ ელემენტებზე  (კონტექსტზე, ილუსტრაციაზე) დაყრდნობით ცდილობს უცნობი სიტყვების ამოცნობას;
Ø  აკვირდება ტექსტის სტრუქტურას, მაორგანიზებელ ელემენტებ (მაგ., სათაურს, რუბრიკას, ცხრილის აგებულებას და მონაცემებს, ილუსტრაციას, წარწერას,  ლოგოს, ტიპოგრაფიულ მახასიათებლებს (მაგ., მსხვილ შრიფტს და სხვა) და მასზე დაყრდნობით მოიძიებს საჭირო ინფორმაციას;
Ø  აცნობიერებს კითხვის პროცესში გამოყენებულ ხერხებს.
რეკომენდაციები
აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგი ტიპის ტექსტებს:
ა) პრაგმატული ტექსტები: დღის განრიგი, კატალოგი, საბავშვო ტელეპროგრამა, გაკვეთილების ცხრილი, მისალოცი ბარათი, გზავნილი (შეტყობინება), ანკეტა პირადი მონაცემებით, ღია ბარათი, მენიუ;
ბ) დიდაქტიზებული ტექსტები: დიალოგი, ამბავი;
გ) მცირე ზომის შემეცნებითი ტექსტები ნაცნობ თემატიკაზე;
დ) ადაპტირებული კომიქსები, რეკლამები.
აქტივობათა  ნიმუშები:
Ø  ტექსტში სიტყვებ მოძიება წინასწარ მიცემული ინსტრუქციის მიხედვით (მაგ., პერსონაჟთა სახელებ, სათამაშოების ან ცხოველების აღმნიშვნელ სიტყვებ და ა.შ.);
Ø  ილუსტრაციის შესაბამისი მონაკვეთის პოვნა;
Ø  ტექსტში მოცემულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით  კონკრეტულ ქმედებს (დაასრულებს ნახატს, პოულობს შესატყვის ილუსტრაციას, ავსებს ცხრილს, ნომრავს სურათებს და სხვა)შესრულება;
Ø  სხვადასხვა ტიპის ტექსტს შედარება სტრუქტურული ორგანიზების მიხედვით (მაგ.,სათამაშოების  კატალოგ და  ტელეპროგრამს), განსხვავებებს, მსგავსებებს დასახელება (მაგ., კატალოგში სურათები და ინფორმაცია იქვეა განთავსებული, ტელეპროგრამაში კი - არა; ტელეპროგრამაში საათების მიხედვით არის ჩამონათვალი, კატალოგში საათი საერთოდ არ არის მითითებული და სხვა);
Ø  მოსწავლეთა მიერ გამოყენებული ხერხების დაფაზე ჩამოწერა, მათი შედარება და შეფასება: რომელმა გააადვილა საკითხავი ამოცანის გადაჭრა;
Ø  დაფიდან ან სხვა ნაბეჭდი წყაროდან სიტყვების, წინადადებების გადაწერა;
Ø  გამაფრთხილებელი აბრის დაწერა;
Ø  საყვარელ გადაცემათა ტელეპროგრამის შედგენა;
Ø  კლასში მომზადებული „საფოსტო ყუთის“ გამოყენებით ერთმანეთისათვის ღია ბარათების გაგზავნა;
Ø  დილის საუზმის მენიუს შედგენა;
Ø  სხვადასხვა თემაზე (მაგ., „სკოლა“„ჩემი მეგობარი“, „ჩემი საყვარელი საგანი“, „ჩემი დაბადების დღე“ და სხვ.) ნახატებით/ფოტოებით და მათი აღმწერი წარწერებით გაფორმებული  ტექსტების შექმნა და სხვ.

მიმართულება 3. ინტერკულტურა
მისაღწევი შედეგები
IV კლასის შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).8. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ილუსტრაციებსა და ტექსტებში  საკუთარი და უცხო კულტურის რეალიების ამოცნობა,   სოციოკულტურული კონტექსტების ერთმანეთთან შედარება.
მოსწავლე:
Ø  სახელმძღვანელოსა თუ საბავშვო მედია/მულტიმედიურ ტექსტებში ამოიცნობს კულტურის, სოციო-კულტურის რეალიებს;
Ø  შედარებისას პოულობს მათ შორის მსგავსებებსა და განსხვავებებს. 
Iუცხ.დაწყ.(I).9. მოსწავლემ უნდა შეძლოს თანატოლებთან და მასწავლებელთან ერთად საგანმანათლებლო პროექტების დაგეგმვა და განხორციელება სამიზნე ქვეყნის/ ქვეყნების სოციოკულტურულ და კულტურულ რეალიებზე.

მოსწავლე:
Ø  მასწავლებელთან ერთად აყალიბებს პროექტის წარმატებით  განხორციელების კრიტერიუმებს;
Ø  გუნდის წევრებთან და მასწავლებელთან ერთად გეგმავს პროექტის  განხორციელების ეტაპებს;
Ø  გუნდის წევრებისა და მასწავლებლის დახმარებით განსაზღვრავს და ნაწილებს ფუნქციებს;
Ø  გუნდის თითოეულ წევრთან ერთად ასრულებს მისთვის მიკუთვნებულ ფუნქციას;
Ø  მასწავლებლის დახმარებით აუმჯობესებს და ასრულებს პროექტს.
რეკომენდაციები
საპროექტო იდეები:
გენეალოგიური ხის შედგენა, ზღაპრის/სკეტჩის დადგმა და წარდგენა, ზეიმის მოწყობა, ნახატების გამოფენა, საყვარელი ზღაპრის/ანიმაციური ფილმის აფიშის მომზადება, სასურველი ტელეგადაცემების კვირეული პროგრამის შედგენა  და სხვ.

მიმართულება 4.   სწავლის სწავლა
მისაღწევი შედეგები
IV კლასის შეფასების ინდიკატორები
Iუცხ.დაწყ.(I).10. მოსწავლემ მასწავლებლის დახმარებით უნდა შეძლოს სწავლის პროცესზე დაფიქრება, საკუთარი წინსვლის ხელშეწყობა  და სწავლის პროცესის წარმართვასა და გაუმჯობესებაში აქტიურად მონაწილეობა.

მოსწავლე:
Ø  აფასებს სწავლის პროცესს: ავსებს ასაკის შესაბამის შეფასების სქემებს;
Ø  ამჩნევს, რაში აქვს წინსვლა და აღწერს/ასახელებს მას;  წინსვლის ამსახველ მასალას ინახავს პორტფოლიოში (მაგ, ორი ნამუშევარი, რომელშიც თვალსაჩინოდ აისახება წინსვლა; ადრეული და გვიანდელი შეფასების სქემები, ვიდეო და აუდიო ჩანაწერები, რომლებშიც ჩანს მისი ზეპირი აქტივობა);
Ø  აცნობიერებს და ასახელებს სისუსტეებს და მიუთითებს გამოსწორების შესაძლო გზებს (მაგ. როგორ მოიქცეს, რომ აღარ დარჩეს შინ სასწავლო ნივთები; როგორი ხერხით დაიმახსოვროს ლექსიკური ერთეულები).
Iუცხ.დაწყ.(I).11.  მოსწავლემ უნდა შეძლოს  სწავლის ხელშემწყობი  სტრატეგიებისა და სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო რესურსების (ბეჭდვითი და მულტიმედიური რესურსების, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების) გააზრებულად გამოყენება.
მოსწავლე:
Ø  ქმნის ოპერატიულ რესურსებს და იყენებს მათ (მაგ., ლოტოს, მარტივ სქემებ, ილუსტრირებულ ლექსიკონყუთებს ინფორმაციის, მასალის დახარისხებისათვის  და სხვა).
Ø  იყენებს ისტ-ს ამა თუ იმ მასალის/ტექსტის შესაქმნელად/ დასამუშავებლად;
Ø  ეფექტიანად იყენებს სახელმძღვანელოს რესურსებს (ილუსტრაციებს, ლექსიკონს, სარჩევს, ლოგოებს, სამოდელო ნიმუშებს);
Ø  მოიძიებს ინფორმაციას/სასწავლო მასალას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ) მეშვეობით.


თვითშეფასების სქემის ნიმუში

ძალიან კარგად

საშუალოდ

ჯერ არ შემიძლია







შემიძლია ინგლისურად:

1. ვთქვა, რა მქვია


2. ვკითხო სხვას, რა ჰქვია


3. ვთქვარა ცხოველი მყავს


4. დავითვალო ათამდე


5. ჩამოვთვალო, რა სასწავლო ნივთები მაქვს



უნდა გავაუმჯობესო: -------------------------------------------

ამისათვის: --------------------------------------------------------

ხელმოწერა: ------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment