V
კლასი
მიმართულება
1. ზეპირი მეტყველება (მოსმენა და ლაპარაკი)
|
|
მისაღწევი შედეგები
|
V
კლასის შეფასების ინდიკატორები
|
Iუცხ.დაწყ.(II).1. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტის მოსმენა/მოსმენა-ყურება და გაგება.
|
მოსწავლე:
Ø
ამოიცნობს სასაუბრო თემას, კონტექსტს, თანამოსაუბრეებს;
Ø
განარჩევს ფამილარულ და თავაზიან ფორმულებს;
Ø
ამოიცნობს კონკრეტულ დეტალებს (სად, როდის, რამდენი, როგორი და სხვ.);
Ø ამოიცნობს ამბის განვითარების ეტაპებს (როგორ დაიწყო, რა
მოხდა, როგორ დამთავრდა);
Ø განსაზღვრავს მოქმედებათა დროსა და ადგილს;
Ø ამოიცნობს პერსონაჟების ემოციებს, დამოკიდებულებს;
Ø პერსონაჟთა საქციელიდან გამომდინარე, გამოაქვს დასკვნა მათი ხასიათის,
თვისების შესახებ;
Ø განარჩევს ინტონაციით
გამოხატული ნათქვამის მოდალობას (თხოვნა, შეკითხვა, ბრძანება).
|
Iუცხ.დაწყ.(II).2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა, რამდენიმე წინადადებიანი მონოლოგის წარმოთქმა.
|
მოსწავლე:
Ø
გაითამაშებს მარტივ დიალოგებსა
და სცენებს; ტექსტების წარმოთქმისას იცავს შესაბამის ინტონაციასა
და რიტმს;
Ø
მონაწილეობს მარტივ ინტერაქციაში; სვამს/პასუხობს კითხვებს
კონკრეტულ საკლასო სიტუაციასთან დაკავშირებით;
Ø
სვამს /პასუხობს მარტივ კითხვებს მისთვის ნაცნობი
თემების, ნასწავლი ტექსტის შინაარსის
შესახებ;
Ø
მონაწილეობს სიმულაციურ სიტუაციაში (მაგ.,
მაღაზიაში, შეხვედრა ქუჩაში/პარკში თანატოლთან/უფროსთან);
Ø აღწერს გარემოს (ოთახს,
ქუჩას, სურათს);
Ø მარტივი ენით ჰყვება
ნანახ ან გაგონილ ამბავს;
Ø საუბრობს მისთვის ნაცნობ თემებზე (მაგ., ოჯახი, ნათესავები/ მეგობრები, თავისუფალი დრო და სხვა).
|
Iუცხ.დაწყ.(II).3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
საკომუნიკაციო სიტუაციის გათვალისწინებით ელემენტარული ენობრივი უნარ-ჩვევების გამოყენება;
|
მოსწავლე:
Ø
ინტერაქციისას შეარჩევს საკომუნიკაციო სიტუაციის
შესატყვის მიმართვის ფორმებს, გამოთქმებს, კლიშეებს, ენობრივ კონსტრუქციებს;
Ø
იცავს შესაბამის ინტონაციას სხვადასხვა მოდალობის
წინადადებების წარმოთქმის დროს;
Ø
იყენებს ადგილმდებარეობის გამომხატველ მარტივ ენობრივ
საშუალებებს;
Ø
იცავს
ელემენტარულ სინტაქსურ მიმართებებს წინადადებების წევრებს შორის (ქვემდებარისა
და შემასმენლის შეთანხმება პირსა და რიცხვში);
Ø
სათანადოდ
იყენებს ნასწავლ ლექსიკურ ერთეულებს.
|
Iუცხ.დაწყ.(II).4. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
ზეპირი მეტყველების ამოცანების შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
|
მოსწავლე:
Ø გამოთქვამს
ვარაუდს
შინაარსის შესახებ სათაურის, ილუსტრაციების,
არავერბალური ელემენტების საფუძველზე;
Ø ცდილობს
უცნობი
სიტყვების, გამოთქმების, წინადადებების მნიშვნელობის დამოუკიდებლად ამოცნობას ნაცნობ ელემენტებზე
დაყრდნობით (მაგ., კონტექსტი, ილუსტრაცია
და სხვა);
Ø მშობლიურ
ენაზე აღწერს, რა ხერხით/გზით მოახერხა მოსასმენი ამოცანის გადაჭრა.
|
რეკომენდაციები
|
|
აქტივობები შესაძლებელია
დაეფუძნოს შემდეგი ტიპის ტექსტებს:
ა) სასწავლო მიზნებით შედგენილი მოსასმენი
ილუსტრირებული ტექსტები, თემატური დიალოგები/მონოლოგები, მარტივი ამბავი, ინსტრუქცია,
საგზაო მარშრუტი;
ბ)
ადაპტირებული ილუსტრირებული მოთხრობა;
გ)
მულტიმედიური ტექსტები: ანიმაციური ფილმი, რეკლამა, საბავშვო რეკლამა, ვიდეოთამაშები ენობრივი კონსტრუქციებისა და ლექსიკური ერთეულების
ასათვისებლად, აუდიო-ვიდეო მასალა საპროგრამო თემატიკაზე;
დ) სასწავლო
მიზნით შედგენილი ტექსტები, ადაპტირებული მოთხრობები;
ე) მარტივი
შემეცნებითი ტექსტები;
ვ)
მულტიმედიური ტექსტები: საბავშვო სპექტაკლი,
აუდიო-ვიდეო ტექსტები, განმავითარებელი თამაშები.
|
|
ინეტრაქცია შესაძლებელია
დაეფუძნოს შემდეგ თემატიკას:
სასკოლო კვირის განრიგი, სასკოლო საგნები, ოჯახი, მეგობრები, გართობა, ჰობი,
სპორტი, კვება, ყოველდღიური საქმიანობა, საცხოვრებელი ადგილი და სხვა.
|
|
აქტივობათა ნიმუშები:
Ø ტექსტის
შინაარსის მიხედვით კითხვებზე პასუხის გაცემა;
Ø მოცემული ვარიანტებიდან სწორი/არასწორი
ინფორმაციის მონიშვნა;
Ø პერსონაჟებისა და რეპლიკების ურთიერთდაკავშირება;
Ø მოსმენილი ტექსტის მიხედვით შესაბამისი ილუსტრაციების დანომვრა ქრონოლოგიური თანმიმდევრობით;
Ø ტექსტის მიხედვით სავარჯიშოში გამოტოვებული ადგილების შევსება შესატყვისი სიტყვებით/ფრაზებით;
Ø მოსმენილი ტექსტის მიხედვით რეკლამის ნაკლული ინფორმაციის შევსება;
Ø მინიინტერვიუების
ჩამორთმევა თანაკლასელებისთვის ნაცნობი თემების გარშემო (მაგ., არდადადეგები, საცხოვრებელი ადგილი, მეგობრები,
საყვარელი დღესასწაული და სხვა);
Ø აღწერილი სიტუაციების
მიხედვით სიმულაციური დიალოგების გათამაშება;
Ø დამალული საგნის, ჩაფიქრებული სიტყვის გამოცნობა კითხვა-პასუხზე დაყრდნობით;
Ø ორი სურათის მსგავსება-განსხვავებაზე საუბარი;
Ø საცხოვრებლის, ქალაქის, ოჯახის და ა.შ. აღწერა თვალსაჩინოებაზე დაყრდნობით;
Ø სკოლისკენ
ან სახლისკენ მიმავალი გზის აღწერა;
Ø „ჯაჭვური თხრობა“: მოსმენილი ფრაზების გამეორება და ტექსტის გაგრძელება თითო
სიტყვით/წინადადებით (მოსწავლეთა ჯაჭვში) და სხვ.
|
მიმართულება 2. წერითი
მეტყველება (კითხვა და წერა)
|
|
მისაღწევი შედეგები:
|
V კლასის შეფასების ინდიკატორები:
|
Iუცხ.დაწყ.(II).5. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
გაწაფულად კითხვა.
|
მოსწავლე:
Ø შესაბამისი ინტონაციითა და პაუზების გამოყენებით ხმამაღლა
გამართულად კითხულობს მცირე ზომის ნაცნობ ტექსტებს;
Ø ტექსტის შინაარსს ადეკვატურად უსადაგებს არავერბალურ
მეტყველებას.
|
Iუცხ.დაწყ.(II).6. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
სტანდარტით განსაზღვრული ტექსტების წაკითხვა
და გაგება.
|
მოსწავლე:
Ø
ამოიცნობს
ტექსტის საკომუნიკაციო სიტუაციას (ავტორი, ადრესატი, თემა, მიზანი);
Ø საკითხავი ამოცანების შესაბამისად
ტექსტში პოულობს ექსპლიციტურად მოცემულ ინფორმაციას;
Ø ამოიცნობს მოვლენათა და მოქმედებათა თანამიმდევრობას;
მათ შორის მიზეზშედეგობრივ კავშირებს;
Ø ამოიცნობს პერსონაჟების ემოციებსა და განწყობებს, მათი ქცევის მოტივებს (მაგ., რატომ არის
მოწყენილი; რატომ მოიქცა ასე და ა.შ.);
Ø განარჩევს ტექსტში ავტორისა და პერსონაჟების სიტყვებს;
Ø გამოყოფს სიუჟეტის
განვითარების საფეხურებს.
|
Iუცხ.დაწყ.(II).7. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა ტიპის მარტივი ტექსტის სტრუქტურული და ენობრივი
მახასიათებლების ამოცნობა.
|
მოსწავლე:
Ø ამოიცნობს
სხვადასხვა ტიპის მარტივი ტექსტის სტრუქტურულ მახასიათებლებს;
Ø ერთმანეთს ადარებს
სხვადასხვა სახის ტექსტს კომპოზიციური აგებულების მიხედვით (მაგ., გაკვეთილების
ცხრილი და ღია ბარათი), ასახელებს განსხვავებებს, მსგავსებებს;
Ø ამოიცნობს
საკომუნიკაციო სიტუაციის შესატყვის გამოთქმებს,
კლიშეებს, ენობრივ კონსტრუქციებს (მაგ., მოკითხვის, მილოცვის,
დაპატიჟების და სხვა);
Ø ამოიცნობს სინტაქსურ
მიმართებებს მარტივი წინადადებების წევრებს შორის, ზმნის ახლანდელი, წარსული და მომავალი დროის გამომხატველ ფორმებს, ზმნიზედებს,
ადგილმდებარეობისა და დროის გამომხატველ მარტივ ენობრივ საშუალებებს (ზმნიზედას, წინდებულს).
|
Iუცხ.დაწყ.(II).8. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
ნიმუშის მიხედვით მცირე ზომის ტექსტის დაწერა.
|
მოსწავლე:
Ø თანამიმდევრობით გადმოსცემს
ფაქტებს, მოვლენებს;
Ø აღწერს / ახასიათებს ადამიანებს, ცხოველებს, საგნებს;
Ø აზუსტებს
საჭირო დეტალებს;
Ø გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებებს, გრძნობებსა და სურვილებს.
|
Iუცხ.დაწყ.(II).9. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
წერილობითი ტექსტის სტრუქტურის დაცვა, ელემენტარული ენობრივი უნარ-ჩვევების გამოყენება.
|
მოსწავლე:
Ø იყენებს საკომუნიკაციო სიტუაციის შესაბამის ფორმულებს;
Ø იცავს
წერილობითი ტექსტის სტრუქტურას;
Ø იყენებს ადგილმდებარეობის გამომხატველ მარტივ ენობრივ საშუალებებს (ზმნიზედა, წინდებული);
Ø იცავს ელემენტარულ სინტაქსურ მიმართებებს წინადადების წევრებს შორის (მაგ., ქვემდებარისა და შემასმენლის შეთანხმება პირსა და რიცხვში);
Ø შეარჩევს ზმნის სათანადო ფორმებს;
Ø იცავს სიტყვათა წყობას მტკიცებითი, უარყოფითი და კითხვითი შინაარსის შემცველ წინადადებებში;
Ø იცავს ორთოგრაფიის წესებს, სწორად იყენებს სასვენ ნიშნებს.
|
Iუცხ.დაწყ.(II).10. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
წერითი მეტყველების ამოცანების შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
|
მოსწავლე:
Ø სათაურზე,
ილუსტრაციებზე
დაყრდნობით მშობლიურ ენაზე გამოთქვამს ვარაუდს ტექსტის შინაარსის
შესახებ;
Ø ნაცნობ ელემენტებზე დაყრდნობით (მაგ., კონტექსტი, ილუსტრაცია,
ნაცნობი ფუძე) დამოუკიდებლად ამოიცნობს უცნობი სიტყვების, წინადადებების მნიშვნელობას;
Ø მთლიან
ტექსტზე დაკვირვებით, მისი სიტყვიერი და არასიტყვიერი მაორგანიზებელი ელემენტების დახმარებით
(სათაური, რუბრიკა, ილუსტრაცია, წარწერა, აბზაცი, სვეტი, ლოგო, ტიპოგრაფიული მახასიათებლები /მაგ., მსხვილი შრიფტი/
და სხვ.) მოიძიებს კონკრეტულ ინფორმაციას;
Ø მშობლიურ ენაზე აღწერს, რა
გზით მოახერხა ამა თუ იმ საკითხავი დავალების შესრულება;
Ø ეცნობა
და იყენებს სხვების მიერ შერჩეულ ხერხებს, გამოაქვს დასკვნა იმის
შესახებ, თუ რომელი მიდგომა იყო მისთვის უფრო ეფექტური და რატომ.
Ø მოიძიებს და
ამზადებს აუცილებელ სასწავლო რესურსებს (მაგ., ლექსიკონი, ნიმუში, საჭირო ენობრივი მასალა და სხვა);
Ø წერს შავ
ვარიანტს;
Ø გადაიკითხავს შავ
ვარიანტს, სასწავლო რესურსზე დაყრდნობით ამოწმებს ნაწერს და ასწორებს შეცდომებს;
Ø ათეთრებს
ნაწერს.
|
რეკომენდაციები
|
|
აქტივობები შესაძლებელია
დაეფუძნოს შემდეგი ტიპის ტექსტებს:
ა) პრაგმატული ტექსტები: ღია ბარათი, პირადი წერილი (ხელნაწერი ან ელექტრონული სახით), დღის განრიგი, გაკვეთილების ცხრილი, მოსაწვევი ბარათი, მენიუ,
კულინარული რეცეპტი და სხვა;
ბ) დიდაქტიზებული ტექსტები: დიალოგი, მარტივი თხრობითი ან აღწერითი ტექსტები, საგზაო მარშრუტი;
გ) საინფორმაციო, მცირე ზომის შემეცნებითი ტექსტები;
დ) ადაპტირებული კომიქსები, რეკლამები, აუდიო-ვიდეო მასალა საპროგრამო
თემატიკაზე.
|
|
აქტივობათა ნიმუშები:
Ø
მონაწილეობა დიალოგის, სკეტჩის
გუნდურ კითხვაში.
Ø
ტექსტის შინაარსის მიხედვით კომიქსის პერსონაჟების გახმოვანება;
Ø ტექსტის
(თხრობითი, შემეცნებითი) არეულად მოცემული ფრაგმენტების სწორი თანმიმდევრობით დალაგება;
Ø ტექსტისა
ან მისი ცალკეული ეპიზოდის დასათაურება;
Ø ტექსტში ნაკლული ინფორმაციის შევსება;
Ø
ილუსტრაციის ან გეგმის მიხედვით ცალკეული მონაკვეთებისგან ტექსტის აწყობა;
Ø ტექსტში მოცემული ინფორმაციის დახარისხება (მაგ., მოქმედ პირთა
წარმომავლობა, პროფესიები, გეოგრაფიული ადგილები და სხვა);
Ø სადღესასწაულო წვეულებისთვის კერძების შერჩევა სხვდასხვა მენიუდან/კულინარული
რეცეპტების წიგნიდან;
Ø მეგობრისთვის,
ახლობლისთვის,
მასწავლებლისთვის განკუთვნილ ღია ბარათში\წერილში გამოტოვებული ადგილების შევსება;
Ø მოსაწვევის შედგენა მეგობრის წვეულებაზე დასაპატიჟებლად;
Ø სურათის აღწერა;
Ø საკუთარი ოთახის აღწერა;
Ø მონაცემების მიხედვით პირადი წერილის შედგენა;
Ø გეგმის მიხედვით ნასწავლი ტექსტის მოკლე შინაარსის
შედგენა;
Ø მოცემული ყალიბის შევსება განსხვავებული შინაარსით (მაგ., წერს პერსონაჟის საპირისპირო დახასიათებას;
);
Ø მოსწავლეების მიერ მომზადებულ საფოსტო ყუთის გამოყენებით
ერთმანეთისათვის შეტყობინებების გაგზავნა „დამალულ განძზე“;
Ø ილუსტრაციებზე დაყრდნობით
ამბის დასრულება;
Ø მოცემულ სიტყვებზე/ ილუსტრაციებზე/ სათაურზე დაყრდნობით ტექსტის შედგენა
და სხვ.
|
მიმართულება 3. ინტერკულტურა
|
|
მისაღწევი შედეგები
|
V კლასის შეფასების ინდიკატორები
|
Iუცხ.დაწყ.(II).11. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
სოციოკულტურული კონტექსტების ერთმანეთთან შედარება, პარალელების გავლება უცხო და
მშობლიური კულტურის ფენომენებს შორის.
|
მოსწავლე:
Ø მოსწავლე
იჩენს ინტერესს კულტურული განსხვავებების მიმართ; ავლებს პარალელებს უცხო და მშობლიურ კულტურულ და
სოციოკულტურულ კონტექსტებს შორის და პოულობს მსგავსება-განსხვავებებს;
Ø გამოთქვამს
საკუთარ მოსაზრებებს, დამოკიდებულებებს მსგავსებებსა
და განსხვავებების შესახებ;
Ø მოიძიებს დამატებით ცნობებს;
Ø პოულობს ნასწავლი ანდაზის
ანალოგიურს მშობლიურ ენაში და ადარებს გამოხატვის ფორმებს.
|
Iუცხ.დაწყ.(II).12. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
თანატოლებთან და მასწავლებელთან ერთად სხვადასხვა
ტიპის პროექტის დაგეგმვა და განხორციელება.
|
მოსწავლე:
Ø
მასწავლებელთან, გუნდის წევრებთან ერთად
აყალიბებს პროექტის წარმატებით განხორციელების კრიტერიუმებს, გეგმავს პროექტის განხორციელების ეტაპებს;
Ø
ასრულებს მისთვის
მიკუთვნებულ ფუნქციას, რომლის განსაზღვრა-განაწილებაში მონაწილეობს გუნდის ყველა
წევრი მასწავლებლის
დახმარებით;
Ø
მასწავლებლის, მშობლის ან სხვა პირის დახმარებით
მოიძიებს სათანადო რესურსებს;
Ø
გუნდის წევრებთან ერთად მასწავლებლის დახმარებით
შეარჩევს, დაამუშავებს
მოძიებულ მასალას, აუმჯობესებს და ასრულებს პროექტს.
|
რეკომენდაცია
|
|
საპროექტო იდეები:
დასურათებული ლექსიკონის შედგენა; სურათებიანი წიგნისთვის ტექსტის შედგენა;
ამბის ინსცენირება; საშობაო/დედის დღის აღსანიშნავი მისალოცი ბარათების შექმნა; საყვარელი
ფილმის/წიგნის/საგნის რეკლამა.
|
მიმართულება 4.
სწავლის სწავლა
|
|
მისაღწევი შედეგები
|
V კლასის შეფასების ინდიკატორები
|
Iუცხ.დაწყ.(II).13. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სასწავლო საქმიანობის მართვა, სწავლის
პროცესზე დაფიქრება, საკუთარი წინსვლის ხელშეწყობა და სწავლის პროცესის წარმართვასა და გაუმჯობესებაში
აქტიურად მონაწილოება.
|
მოსწავლე:
Ø გეგმავს საკუთარ საქმიანობას;
Ø მონაწილეობს სწავლის პროცესის შეფასებაში, ავსებს
ასაკის შესაბამის თვითშეფასების სქემებს,
Ø აკვირდება შეფასების შედეგებს, გაიაზრებს და
ასახელებს წინსვლისა და ჩამორჩენის მიზეზებს;
Ø ქმნის პირად პორტფოლიოს საკუთარი წინსვლის ამსახველი
მასალებისთვის (შეფასების სქემები, ვიდეო და აუდიო ჩანაწერები, პროექტის
მასალები);
Ø ცდილობს დამოუკიდებლად გადალახოს სიძნელეები;
Ø აცნობიერებს და ასახელებს წინსვლისთვის ხელისშემშლელ
მიზეზებს, მიუთითებს მათი გამოსწორების შესაძლო გზებზე (მაგ. რომელი ხერხი გამოიყენოს ლექსიკური მასალის
დასამახსოვრებლად).
|
Iუცხ.დაწყ.(II).14. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სათანადო სტრატეგიებისა
და სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო რესურსების (ბეჭდვითი და მულტიმედიური რესურსების, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების) გააზრებულად გამოყენება.
|
მოსწავლე:
Ø იყენებს
სხვადასხვა ხერხს ლექსიკური მასალის ასათვისებლად (მაგ., რამდენჯერმე წაკითხვა ან
დაწერა, ასოცირება რაიმესთან, კონტექსტში გამოყენება, ერთი თემატიკის მიხედვით
დაჯგუფება და სხვა); სისტემატურად
იმეორებს განვლილ ლექსიკურ მასალას; ამოკრებს
რთულად ათვისებულ ლექსიკურ ერთეულებს და ამუშავებს
მათ;
Ø იყენებს სხვადასხვა სტრატეგიას გრამატიკულ მოვლენებში გასარკვევად:
კონკრეტულ
მაგალითებზე დაკვირვებით ამოიცნობს და იყენებს ენობრივ მექანიზმებს; ადარებს ერთმანეთს უცხოური
და მშობლიური ენების გრამატიკულ მოვლენებს; იყენებს სქემებს,
ტაბულებს, კლასიფიკაციებს, სტრუქტურულ მოდელებს;
Ø ქმნის ოპერატიულ რესურსებს
(მაგ.,
ანბანურ/თემატურ
ლექსიკონს, პლაკატს, მარტივ სქემას, კითხვარს და სხვა) და იყენებს მათ;
Ø ეფექტიანად
იყენებს სახელმძღვანელოს რესურსებს (მაგ., ლექსიკონს, სტრუქტურულ
ნიმუშებს, გრამატიკულ ცნობარს, ილუსტრაციებს და სხვა);
Ø ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ)
მეშვეობით ეფექტიანად იყენებს ასაკის შესატყვის საგანმანათლებლო პროგრამებს,
ელექტრონულ ლექსიკონებს;
Ø მასწავლებლის დახმარებით მოძიებული
ინტერნეტ-რესურსების გამოყენებით ქმნის და ამუშავებს ტექსტს, იყენებს ფოტოებს,
ცხრილებს.
|
VI
კლასი
მიმართულება 1. ზეპირი მეტყველება (მოსმენა და ლაპარაკი)
|
|
მისაღწევი შედეგები:
|
VI კლასის
შეფასების ინდიკატორები
|
Iუცხ.დაწყ.(II).1. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტის მოსმენა/მოსმენა-ყურება და გაგება
|
მოსწავლე:
Ø
ამოიცნობს საკომუნიკაციო სიტუაციას (თემას, პერსონაჟებს/თანამოსაუბრეებს);
Ø
ამოიცნობს თანამოსაუბრეთა
და პერსონაჟთა შორის არსებულ მარტივ ურთიერთობებს;
Ø
რეპლიკებზე დაყრდნობით გამოაქვს კონკრეტული დასკვნები
თანამოსაუბრეთა შესახებ (მაგ., მათი სურვილების, გეგმების, ინტერესების, საქმიანობის, დამოკიდებულებების შესახებ);
Ø
ამოიცნობს კონკრეტულ დეტალებს
(მოქმედების დროს, ადგილს და ა.შ.);
Ø
ამოიცნობს სიუჟეტის განვითარების ხაზს;
Ø ამოიცნობს
მოქმედებათა თანამიმდევრობას;
Ø ამოიცნობს
ინტონაციით
გამოხატული ნათქვამის მოდალობას (თხოვნა, მოთხოვნა, შეკითხვა, ბრძანება).
|
Iუცხ.დაწყ.(II).2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა, რამდენიმე
წინადადებიანი მონოლოგის წარმოთქმა.
|
მოსწავლე:
Ø
სვამს/პასუხობს კითხვებს მისთვის ნაცნობი
თემის (მაგ., სტუმრად ქალაქში/ სოფელში,
საყვარელი
საქმიანობა/ გართობა, საყვარელი გადაცემები და სხვა) გარშემო;
Ø
გამოთქვამს საკუთარ დამოკიდებულებას, ემოციას გარკვეულ საკითხთან დაკავშირებით;
Ø
მოჰყავს მაგალითები პირადი გამოცდილებიდან;
Ø
მონაწილეობს სიმულაციურ სიტუაციაში (მაგ., გზა სკოლიდან სახლამდე, შეთანხმება შეხვედრის
შესახებ; კაფეში; ვიზიტი ექიმთან, საჩუქრის შერჩევა და სხვა);
Ø
გეგმის მიხედვით ჰყვება მოსმენილი/წაკითხული ტექსტის
მოკლე შინაარსს;
Ø
საუბრობს მისთვის ნაცნობ
თემებზე (მაგ., არდადეგები,
გეგმები, გატაცებები, საყვარელი საქმიანობა და
სხვა).
|
Iუცხ.დაწყ.(II).3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
საკომუნიკაციო სიტუაციის გათვალისწინებით ელემენტარული ენობრივი უნარ-ჩვევების გამოყენება.
|
მოსწავლე:
Ø ინტერაქციისას შეარჩევს საკომუნიკაციო სიტუაციის შესატყვის
მიმართვის ფორმებს, გამოთქმებს, კლიშეებს, ენობრივ კონსტრუქციებს;
Ø იცავს შესაბამის ინტონაციას სხვადასხვა მოდალობის წინადადებების
წარმოთქმის დროს;
Ø იყენებს ადგილმდებარეობის გამომხატველ მარტივ ენობრივ საშუალებებს;
Ø იცავს ელემენტარულ
სინტაქსურ მიმართებებს წინადადებების წევრებს შორის;
Ø სათანადოდ იყენებს
ნასწავლ ლექსიკურ ერთეულებს.
|
Iუცხ.დაწყ.(II).4.
მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ზეპირი მეტყველების ამოცანების შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
|
მოსწავლე:
Ø გამოთქვამს
ვარაუდს
შინაარსის შესახებ სათაურის, ილუსტრაციების,
არავერბალური ელემენტების საფუძველზე;
Ø ცდილობს
უცნობი
სიტყვების, გამოთქმების, წინადადებების მნიშვნელობის დამოუკიდებლად ამოცნობას ნაცნობ ელემენტებზე
დაყრდნობით (მაგ., კონტექსტი, ინტონაცია,
ილუსტრაცია და სხვა);
Ø მშობლიურ
ენაზე აღწერს, რა ხერხით/გზით მოახერხა მოსასმენი ამოცანის გადაჭრა.
|
რეკომენდაციები
|
|
აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგი ტიპის ტექსტებს:
ა) სასწავლო მიზნებით შედგენილი მოსასმენი
ილუსტრირებული ტექსტები, თემატური დიალოგები/მონოლოგები, მარტივი ამბავი, ინსტრუქცია;
ბ) ადაპტირებული ილუსტრირებული მოთხრობა;
გ) პრაგმატული ტექსტი - ამინდის მარტივი
პროგნოზი, სამარშრუტო გეგმა, მარტივი შეტყობინება;
დ) მულტიმედიური ტექსტები: ანიმაციური
ფილმი, რეკლამა, საბავშვო რეკლამა, ვიდეოთამაშები ენობრივი კონსტრუქციებისა და ლექსიკური ერთეულების
ასათვისებლად, აუდიო-ვიდეო მასალა საპროგრამო თემატიკაზე;
ე) სასწავლო
მიზნით შედგენილი ტექსტები, ადაპტირებული მოთხრობები;
ვ) საინფორმაციო
და შემეცნებითი ტექსტები;
ზ)მულტიმედიური ტექსტები: საბავშვო სპექტაკლი, აუდიო-ვიდეო ტექსტები,
განმავითარებელი თამაშები.
|
|
ინტერაქცია შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგ თემატიკას:
საქმიანობა, ჯანმრთელობა,
ჩაცმულობა, თამაშები, მაღაზიები, საყიდლები,
ქვეყნები, დედაქალაქები, ღირსშესანიშნაობები, დღესასწაულები, ზეიმები, სანახაობები, ბუნება/ბუნების მოვლენები და სხვ.
|
|
აქტივობათა ნიმუშები:
Ø ტექსტის თემატიკის დადგენა ტექსტიდან წინადადებების ან ფრაგმენტის მოსმენის შედეგად;
Ø მოსმენილი
ტექსტის დასაწყისის შესაბამისად ამბის დასრულება, აუდიოჩანაწერთან შედარება;
Ø მოსმენილი დიალოგის მიხედვით ცხრილის შევსება: ვინ/სად/როდის,
რატომ? და ა.შ.;
Ø მოსმენილ
დიალოგში მოსაუბრეთა რეპლიკების/ინტონაციის მიხედვით მათი გრძნობების ამოცნობა
(მაგ., მოწყენილი, შეშინებული, გაბრაზებული);
Ø მოსმენილი ტექსტის მიხედვით დედაქალაქებისა და ღირსშესანიშნაობების
ერთმანეთთან დაკავშირება;
Ø მოსმენილი ამინდის პროგნოზის მიხედვით ატმოსფერული მოვლენებისა და
ტემპერატურის ამსახველი ინფორმაციის, გეოგრაფიული მხარეების შესაბამისი
მონაცემების ჩანიშვნა (მაგ., ჩრდილოეთში მისაღწევია. . .);
Ø რადიოგადაცემაში
მონაწილე პირების (ინტერვიუს რესპონდენტის ან მთავარი გმირის) მონაცემების ანკეტაში შეტანა და სხვ.
Ø სიმულაციური სიტუაციების გათამაშება,
მაგ.,
მაღაზიაში, კინოში, მგზავრის დაკვალიანება და ა.შ.;
Ø მინიინტერვიუების ჩამორთმევა თანაკლასელებისთვის ნაცნობი
თემების გარშემო (მაგ., მოგზაურობა, საყვარელი ქალაქი,
ექსკურსიის შთაბეჭდილებები, გართობა და სხვა);
Ø საკვანძო სიტყვებისა და ნაცნობი ლექსიკურ-გრამატიკული ერთეულების გამოყენებით შინაარსის გადმოცემა ან ილუსტრაციის აღწერა;
Ø მოსმენილი ტექსტის/ნაწყვეტის დასასრულის მოფიქრება და მოყოლა;
Ø ნანახი სპექტაკლის, ფილმის სიუჟეტის გადმოცემა;
Ø ორი მოსმენილი ამბის
მსგავსება-განსხვავებაზე საუბარი;
Ø ილუსტრაციების
ფორმით მოცემული დროშების, ღირსშესანიშნაობების, სუვენირების, ეროვნული სიმბოლიკის, ფულადი ერთეულის გამოსახულების დაჯგუფება, შედარება და მსგავსება-განსხვავებების პოვნა და სხვ.
|
მიმართულება 2. წერითი
მეტყველება (კითხვა და წერა)
|
|
მისაღწევი შედეგები:
|
VI კლასის
შეფასების ინდიკატორები:
|
Iუცხ.დაწყ.(II).5. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
გაწაფული კითხვა.
|
მოსწავლე:
Ø თავისუფლად კითხულობს ნაცნობ სიტყვებსა და ფრაზებს;
Ø შესაბამისი ინტონაციითა და პაუზების გამოყოფით გამართულად
კითხულობს მცირე ზომის ნაცნობ ტექსტებს;
Ø ტექსტის შინაარსს ადეკვატურად უსადაგებს არავერბალურ
მეტყველებას.
|
Iუცხ.დაწყ.(II).6. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული ტექსტების წაკითხვა და გაგება.
|
მოსწავლე:
Ø
ამოიცნობს
ტექსტის საკომუნიკაციო სიტუაციას (ავტორი, ადრესატი, თემა, მიზანი);
Ø საკითხავი ამოცანების შესაბამისად
ტექსტში პოულობს კონკრეტულ ინფორმაციას;
Ø ამოიცნობს მოვლენათა და მოქმედებათა თანამიმდევრობას;
მათ შორის მიზეზშედეგობრივ კავშირებს;
Ø ამოიცნობს პერსონაჟების ემოციებსა და განწყობებს, მათი ქცევის მოტივებს (მაგ., რატომ არის
მოწყენილი; რატომ მოიქცა ასე და ა.შ.);
Ø განარჩევს ტექსტში ავტორისა და პერსონაჟების სიტყვებს;
Ø გამოყოფს სიუჟეტის
განვითარების საფეხურებს.
|
Iუცხ.დაწყ.(II).7. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
სხვადასხვა ტიპის მარტივი ტექსტის სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების
ამოცნობა.
|
მოსწავლე:
Ø ამოიცნობს
სხვადასხვა ტიპის მარტივი ტექსტის სტრუქტურულ მახასიათებლებს;
Ø ერთმანეთს ადარებს
სხვადასხვა სახის ტექსტს კომპოზიციური
აგებულების მიხედვით (მაგ., კატალოგსა
და შემეცნებით ტექსტს), ასახელებს
განსხვავებებს, მსგავსებებს;
Ø ამოიცნობს
საკომუნიკაციო სიტუაციის შესატყვის გამოთქმებს,
კლიშეებს, ენობრივ კონსტრუქციებს (მაგ., წახალისების, შეთავაზების, კეთილი სურვილების და სხვა);
Ø ამოიცნობს სინტაქსურ
მიმართებებს მარტივი წინადადებების წევრებს შორის, ზმნის ახლანდელი, წარსული და მომავალი დროის გამომხატველ ფორმებს,
ადგილმდებარეობისა და დროის გამომხატველ მარტივ ენობრივ საშუალებებს
(ზმნიზედას, წინდებულს).
|
Iუცხ.დაწყ.(II).8. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
ნიმუშის მიხედვით მცირე ზომის ტექსტის დაწერა.
|
მოსწავლე:
Ø თანამიმდევრობით გადმოსცემს
ფაქტებს, მოვლენებს;
Ø აღწერს / ახასიათებს ადამიანებს, ცხოველებს, საგნებს;
Ø აზუსტებს
საჭირო დეტალებს;
Ø გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებებს, გრძნობებსა და სურვილებს.
|
Iუცხ.დაწყ.(II).9. მოსწავლემ უნდა შეძლოს წერილობითი ტექსტის
სტრუქტურის დაცვა და ელემენტარული ენობრივი უნარ-ჩვევების გამოყენება.
|
მოსწავლე:
Ø იყენებს საკომუნიკაციო სიტუაციის შესაბამის ფორმულებს;
Ø იცავს
წერილობითი ტექსტის სტრუქტურას, გამომუშავებული აქვს
ელემენტარული ენობრივი უნარ-ჩვევები და იყენებს მათ.
Ø იყენებს ადგილმდებარეობის გამომხატველ მარტივ ენობრივ საშუალებებს
(მაგ., წინდებული, ზმნიზედა),
Ø იცავს ელემენტარულ სინტაქსურ მიმართებებს წინადადების წევრებს შორის
(მაგ., ქვემდებარისა და შემასმენლის შეთანხმება პირსა და რიცხვში);
Ø იცავს სიტყვათა წყობას მტკიცებითი, უარყოფითი და კითხვითი შინაარსის
შემცველ წინადადებებში (მაგ., ქვემდებარე, შემასმენელი, დამატება);
Ø იცავს ორთოგრაფიის წესებს, სწორად
იყენებს სასვენ ნიშნებს.
|
Iუცხ.დაწყ.(II).10. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
წერითი მეტყველების ამოცანების შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
|
მოსწავლე:
Ø სათაურზე,
ილუსტრაციებზე
დაყრდნობით მშობლიურ ენაზე გამოთქვამს ვარაუდს ტექსტის შინაარსის
შესახებ;
Ø ნაცნობ ელემენტებზე დაყრდნობით (მაგ., კონტექსტი, ილუსტრაცია, ნაცნობი ასოები) დამოუკიდებლად
ამოიცნობს უცნობი სიტყვების, წინადადებების მნიშვნელობას;
Ø მთლიან ტექსტზე დაკვირვებით, სიტყვიერი და არასიტყვიერი მაორგანიზებელი ელემენტების დახმარებით (სათაური, რუბრიკა, ილუსტრაცია, წარწერა,
აბზაცი, სვეტი, ლოგო, ტიპოგრაფიული მახასიათებლები /მაგ., მსხვილი შრიფტი/ და
სხვ.) მოიძიებს კონკრეტულ ინფორმაციას;
Ø მშობლიურ ენაზე აღწერს, რა
გზით მოახერხა ამა თუ იმ საკითხავი დავალების შესრულება;
ეცნობა და იყენებს სხვების მიერ შერჩეულ ხერხს და გამოაქვს დასკვნა იმის შესახებ, თუ რომელი
მიდგომა იყო მისთვის უფრო ეფექტური და რატომ.
|
რეკომენდაციები
|
|
აქტივობები შესაძლებელია დაეფუძნოს შემდეგი ტიპის
ტექსტებს:
ა) პრაგმატული ტექსტები:
თამაშის წესები,
საჯარო წარწერა, სამარშრუტო გეგმა, კატალოგი, საბავშვო ტელეპროგრამა, მისალოცი
ბარათი, გზავნილი (შეტყობინება), ანკეტა პირადი მონაცემებით და სხვა;
ბ) დიდაქტიზებული ტექსტები:
დიალოგი, მარტივი
თხრობითი ან აღწერითი ტექსტები;
გ) საინფორმაციო, მცირე ზომის შემეცნებითი ტექსტები;
დ) ადაპტირებული კომიქსები,
რეკლამები, აუდიო-ვიდეო მასალა საპროგრამო თემატიკაზე.
|
|
აქტივობათა ნიმუშები:
Ø კონკურსი ხმამაღლა კითხვაში - მონოლოგის, დიალოგის, ტექსტის, კომიქსის მეწყვილესთან ერთად როლებში წაკითხვა (ინდივიდუალურად, თანაკლასელებთან, გუნდის წევრებთან
ერთად);
Ø ტექსტის სათაურის წაკითხვა და ილუსტრაციებზე დაკვირვებით მისი შინაარსის შესახებ აზრის გამოთქმა;
Ø ტექსტის ფრაგმენტის მოსმენა და საკითხავ ტექსტში მისი პოვნა;
Ø წაკითხული ტექსტის გეგმის შედგენა;
Ø ფილმების/მულტიპლიკაციური ფილმების ანოტაციის წაკითხვის შედეგად მათი აფიშების ამოცნობა;
Ø თამაშის წესების
შესაბამისი დავალებების განაწილება;
Ø ილუსტრაციების მიხედვით ინსტრუქციის (თამაშის წესის) თანმიმდევრობის აღდგენა;
Ø თემატური სასწავლო დამხმარე რესურსების (მაგ., სამარშრუტო გეგმის
დასურათებული პოსტერი) დამზადებისთვის საჭირო ინსტრუქციის შედგენა:
საჭირო იარაღები, მასალა, მოქმედებები და ა.შ.;
Ø ტექსტზე მუშაობა: ა) ტექსტის აბზაცებად დაყოფა; ბ) აბზაცების ილუსტრაციებთან დაკავშირება; გ) ილუსტრაციების დანომვრა; დ) ილუსტრაციებისთვის წარწერების მისადაგება;
Ø ტექსტში სასვენი ნიშნების დასმა, იმ ხმოვნების/თანხმოვნების გახაზვა/მონიშნვა, რომლებიც არ იკითხება;
Ø მეგობრისთვის დაბადების დღის მილოცვა ღია ბარათით, მისი კომპოზიციის დეტალების ზუსტად განსაზღვრა და შესაბამისი მიმართვის ფორმების შერჩევა;
Ø ღია ბარათში მიმართვისა და მისალმება-გამომშვიდობების ფორმების შესწორება სხვადასხვა ადრესატის გათვალისწინებით
(თანატოლი, უფროსი ადამიანი);
Ø გატარებული არდადეგების შესახებ თანატოლისთვის წერილის
მიწერა შესაბამისი ტექსტის სახეობისთვის ტიპობრივი ფორმალობების მაქსიმალური დაცვით;
Ø შეცდომებით მოცემული წერილის შესწორება;
Ø ტექსტის/ამბის დასრულება ილუსტრაციებზე დაყრდნობით;
Ø დღის განრიგის, გაკვეთილების ცხრილის, საჯარო წარწერების, სავიზიტო ბარათის, სკოლის ნივთების კატალოგის, ტელეპროგრამის შედგენა
ნიმუშის მიხედვით;
Ø საკუთარი ჰობის, ინტერესების შესახებ ნიმუშის მიხედვით ტექსტის შედგენა;
Ø სახელმძღვანელოში მოცემული პერსონაჟის აღწერის მიხედვით
საყვარელი პერსონაჟის, სპორტსმენის, მსახიობის, მომღერლის და ა.შ. აღწერა; მისი ფოტოს/სურათის მოძიება და წარმოდგენა;
Ø ამბის მოფიქრება და მის მიხედვით რამდენიმე ილუსტრაციისგან შედგენილი კომიქსის შექმნა:
ა) კომიქსის ილუსტრაციებისთვის ტექსტის მიწერა; ბ) კომიქსის ტექსტისა და ილუსტრაციების შედგენა და სხვ.
|
მიმართულება 3. ინტერკულტურა
|
|
მისაღწევი შედეგები
|
VI კლასის
შეფასების ინდიკატორები
|
Iუცხ.დაწყ.(II).11. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
ნასწავლი სოციოკულტურული კონტექსტების ერთმანეთთან შედარება, პარალელების გავლება
უცხო და მშობლიური კულტურის ფენომენებს შორის.
|
მოსწავლე:
Ø მოსწავლე
იჩენს ინტერესს კულტურული განსხვავებების მიმართ;
Ø ავლებს პარალელებს უცხო და მშობლიურ კულტურულ და სოციოკულტურულ კონტექსტებს
შორის და
პოულობს მსგავსება-განსხვავებებს (მაგ., სახელმწიფო
სიმბოლოები, ეროვნული ვალუტა, ტრადიციული ჩაცმულობა, სუვენირები,
ლეგენდა და სხვა);
Ø გამოთქვამს
საკუთარ მოსაზრებებს, დამოკიდებულებებს მსგავსებებისა
და განსხვავებების შესახებ;
Ø მოიძიებს დამატებით ცნობებს;
Ø პოულობს ნასწავლი ანდაზის
ანალოგიურს მშობლიურ ენაში და ადარებს შინაარსის გამოხატვის
თავისებურებებს.
|
Iუცხ.დაწყ.(II).12. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
თანატოლებთან და მასწავლებელთან ერთად სხვადასხვა
ტიპის პროექტის დაგეგმვა და განხორციელება.
|
მოსწავლე:
Ø
მასწავლებელთან, გუნდის წევრებთან ერთად
აყალიბებს პროექტის წარმატებით
განხორციელების კრიტერიუმებს, გეგმავს
პროექტის განხორციელების ეტაპებს;
Ø
ასრულებს მისთვის
მიკუთვნებულ ფუნქციას, რომლის განსაზღვრა-განაწილებაში მონაწილეობს გუნდის ყველა
წევრი მასწავლებლის
დახმარებით;
Ø
მასწავლებლის, მშობლის ან სხვა პირის დახმარებით
მოიძიებს სათანადო რესურსებს;
Ø
გუნდის წევრებთან ერთად მასწავლებლის დახმარებით
შეარჩევს, დაამუშავებს
მოძიებულ მასალას, აუმჯობესებს და ასრულებს პროექტს.
|
რეკომენდაციები
|
|
საპროექტო იდეები
მცირე ზომის საინფორმაციო
ბუკლეტის შედგენა ცხოველებზე, წელიწადის დროებზე; საყვარელი კერძების წიგნის შედგენა;
უცნობი ადამიანის სურათის მიხედვით მისი პროფილის შედგენა (გვარ-სახელი, საქმიანობა,
საცხოვრებელი ადგილი, საყვარელი საქმიანობა და სხვ.); სხვადასხვა თემაზე ელექტრონული ცნობარის შედგენა (მაგ., უცხოენოვანი
ქვეყნების დღესასწაულები და ზეიმები; ფულის ერთეულები და სხვ.); საცხოვრებელი ქუჩის/სკოლის
მიმდებარე ადგილის გეგმის შედგენა და პრეზენტაცია და სხვ.
|
მიმართულება 4.
სწავლის სწავლა
|
|
მისაღწევი შედეგები
|
VI კლასის
შეფასების ინდიკატორები
|
Iუცხ.დაწყ.(II).13. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სასწავლო საქმიანობის მართვა, სწავლის
პროცესზე დაფიქრება, საკუთარი წინსვლის ხელშეწყობა და სწავლის პროცესის წარმართვასა და გაუმჯობესებაში
აქტიურად მონაწილოება.
|
მოსწავლე:
Ø
გეგმავს საკუთარ საქმიანობას; მონაწილეობს სწავლის პროცესის შეფასებაში, ავსებს
ასაკის შესაბამის თვითშეფასების სქემებს, აკვირდება შეფასების შედეგებს, გაიაზრებს
და ასახელებს წინსვლისა და ჩამორჩენის მიზეზებს;
Ø
ქმნის პირად პორტფოლიოს საკუთარი წინსვლის ამსახველი მასალებისთვის (შეფასების
სქემები, ვიდეო/აუდიო ჩანაწერები, პროექტის მასალები, წერითი ნამუშევრები);
Ø
ცდილობს დამოუკიდებლად გადალახოს სიძნელეები, აცნობიერებს და ასახელებს წინსვლისთვის
ხელისშემშლელ მიზეზებს, მიუთითებს მათი გამოსწორების
შესაძლო გზებს (მაგ. რომელი ხერხი გამოიყენოს გრამატიკულ მოვლენებში გასარკვევად,
სხვადასხვა ენობრივი მექანიზმების ამოსაცნობად).
|
Iუცხ.დაწყ.(II).14. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
სათანადო სტრატეგიებისა და სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო რესურსების (ბეჭდვითი და მულტიმედიური რესურსების, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების (ისტ)) გააზრებულად გამოყენება.
|
მოსწავლე:
Ø იყენებს
სხვადასხვა ხერხს ლექსიკური მასალის ასათვისებლად (მაგ., რამდენჯერმე წაკითხვა ან
დაწერა, ასოცირება რაიმესთან, კონტექსტში გამოყენება, ერთი თემატიკის მიხედვით
დაჯგუფება და სხვა);
Ø სისტემატურად იმეორებს განვლილ ლექსიკურ
მასალას;
ამოკრებს რთულად ათვისებულ ლექსიკურ ერთეულებს და ამუშავებს
მათ;
Ø იყენებს სხვადასხვა სტრატეგიას გრამატიკულ მოვლენებში გასარკვევად:
კონკრეტულ
მაგალითებზე დაკვირვებით ამოიცნობს და იყენებს ენობრივ მექანიზმებს; ადარებს ერთმანეთს უცხოური
და მშობლიური ენების გრამატიკულ მოვლენებს; იყენებს სქემებს,
ტაბულებს, კლასიფიკაციებს, სტრუქტურულ მოდელებს;
Ø ქმნის ოპერატიულ რესურსებს
(მაგ.,
ანბანურ/თემატურ
ლექსიკონს, პლაკატს, მარტივ სქემას, კითხვარს და სხვ) და იყენებს მათ.
|
No comments:
Post a Comment